Sunday, September 11, 2011

Rupanya ada lagi spesis Profesor kangkung

Rupanya masih ramai kumpulan Profesor kangkung bin bayam yang wujud di tanahair ni. Patutnya gelaran Profesor mereka dibuang je. Bikin malu anak negeri. Nama je Prof tapi tak jujur dengan ilmunya. Lebih rela 'melacurkan' ilmu di dada demi mengampu pemerintah yang zalim, korup dan penipu. Waima apa pun penulis tak hairan kerana puak-puak kangkung ni pun dah tua, tak lama lagi mampuih la depa. Cuma yang penulis dok geram bila puak-puak lahabau ni sanggup buat kenyataan yang menampakkan kebangangan mereka sendiri.

Padanlah universiti di Malaysia ni tak masuk dalam senarai 200 universiti terbaik dunia. Macamana nak masuk ranking kalau dah tenaga pengajarnya para Profesor kangkung. Malang sungguhlah anak Malaysia yang genius dan bijak pandai tapi terpaksa belajar kat univeristi tempatan yang "low-class" hari ni. Dahlah taraf uniersiti rendah, ditambah pulak dengan bebanan hutang PTPTN yang terpaksa ditanggung mereka.

Penulis berdoa' moga mahasiswa-mahasiswi tempatan segera bangkit menjadi insan yang merdeka jiwanya. Ayuhhh mari bersama kebangkitan rakyat untuk menumbangkan kerajaan rejim UMNO BN dalam PRU13. Hanya inilah saja cara untuk memulihkan kembali martabat dan mutu pendidikan tinggi tanahair. Juga untuk membuang para Profesor kangkung yang masih ada dan diganti dengan para Profesor yang bertaraf dunia. Bukan macam Zainal Kling.

Sayugia diingat, satu ketika dulu Universiti Malaya pernah berada dalam ranking 200 universiti terbaik dunia malah menjadi antara universiti yang dihormati di rantau ni.

Malangnya sejak zaman Mahathir, sistem pemusatan kuasa (diktator) telah menyebabkan pelajar-pelajar universiti dikongkong dengan AUKU manakala para pensyarah dipaksa menuruti kehendak pemerintah. Akhirnya mutu pendidikan tinggi negara jatuh menjunam.

Manalah penulis tak geram bila puak-puak kangkung ni boleh dok habaq pada rakyat Malaysia bahawa Malaya tak pernah dijajah. Ohh... kalau gitu, Inggeris datang ke Tanah Melayu atas jemputan pemimpin UMNO-lah ya. Patutlah pihak Inggeris boleh beri kemerdekaan pondan atas meja sebab mereka tahu orang macam Dato' Onn dan Tunku bersedia menjadi talibarut mereka selepas 31 Ogos 1957.

Barulah penulis tahu rupanya Malaya tak pernah dijajah. Habis tu, apahal pulak Almarhum Tunku dok melalak kalimat "MERDEKA" di Satdium Merdeka pada tarikh 31 Ogos 1957? Ohh... mungkin Tunku dan pimpinan UMNO masa tu saja buat lawak bodoh kot. Kesian orang Melayu masa tu. Ada yang berjalan kaki, naik basikal, lori, bas dan sebagainya untuk berhimpun di stadium merdeka bagi meraikan hari kemerdekaan Tanah Melayu. Rupanya laungan Merdeka itu palsu sebab pihak Inggeris dan UMNO dah pakat untuk perintah negara ni sampai dunia Qiamat.

Patutlah hari ni puak-puak laknat UMNO cukup-cukup mempertahankan dasar pemerintahan sekular Krisitan yang ditinggalkan Inggeris selepas tarikh 31 Ogos itu. Dulu masa Inggeris menduduki Tanah Melayu, semua penentang mereka dilabel sebagai kumpulan berhaluan kiri dan penderhaka. Yang tak derhaka dan berhaluan kanan hanyalah UMNO.

Jadi tak usah dihairanlan bila sekumpulan Profesor kangkung ni dok kata semua kumpulan yang menentang Inggeris adalah berhaluan kiri, penderhaka dan bukan pejuang kemerdekaan.

Dah terang-terang pihak Jepun, kemudian Inggeris datang ke Tanah Melayu untuk menjajah kita, lepas tu si puak-puak kangkung bin bayam ni boleh dok kata Malaya tak pernah dijajah. Geram sungguh penulis. Kalau ada depan mata, memang kena penampaq...

Mudah-mudahan kumpulan Profesor kangkung ni sempat bertaubat sebelum mampuih. Tapi golongan manusia yang bersekongkol dengan pemimpin jahat dan zalim ni sebenarnya dah tertutup pintu hidayah bagi mereka.

Nasib kaulah yek... Inilah padahnya bila jauh daripada cahaya Islam.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger