Thursday, September 22, 2011

Mahathir makin nyanyuk

Penulis masih ingat akan doa Almarhum Ustaz Fadhil Nor agar Mahathir panjang umur ketika ucapan penggulungan dan penangguhan di Muktamar PAS Pusat Ke-45 di PUTIK Kelantan. Katanya, "Kita minta agar Allah panjangkan umur Mahathir dan biar dia sendiri lihat hasil kerjanya selama ini." Dan memang doa Almarhum dimakbulkan.

Hari ini Mahathir dah menjangkau usia 88 tahun dan dapat melihat sendiri apa yang sedang melanda negara mutakhir ini hasil tangan anak-anak didiknya. Kita jangan lupa, sebaik berundur dari jawatan PM, si mamak tua ni pernah membuat pengakuan terbuka yang Anwar memang tak bersalah dan telah difitnah dalam Kes Liwat I.

Dan hari ini sekali lagi Mahathir menunjukkan kecelaruan pemikirannya macam orang nyanyuk. Penulis tak tahulah samada dia sedar atau tidak dengan apa yang diperkatakan bila menegur wakil rakyat BN supaya mengubah imej mewah yang ditonjolkan sehingga menyebabkan rakyat berasa jijik dengan parti itu.

Kita nak tanya sikitlah pada Tun, di zaman sapa amalan rasuah, kronisme dan nepotisme bermaharajalela? Takkan dah lupa kot kat tauke-tauke besar yang jadi kesayangannya dulu seperti Vincent Tan, Ananda Krishnan dan Eric Chia.

Dan di zamannya jugalah amalan tabur duit berleluasa di semua peringkat bila menjelang pemilihan Perhimpunan Agong UMNO.

Si mamak tua ni tak layak untuk menegur wakil-wakil rakyat UMNO BN yang hidup bermewah-mewah sekarang sebab beliau sendiri bapak perasuah negara. Malah bila anaknya sendiri Mirzan hampir bankrap dalam bisnes perkapalan, disuruhnya anak manjanya yang bodoh bisnes tu jumpa Anwar Ibrahim (Menteri Kewangan ketika itu) untuk gunakan wang perbendaharaan negara bagi melangsaikan hutang RM500 juta, namun Anwar tegas dan tidak membenarkan wang rakyat disalah-gunakan.

Nasihat penulis agar Mahathir berhentilah membuat kenyataan yang bukan-bukan sebelum rakyat menjadi semakin meluat. Nak suruh bertaubat pun rasanya buang masa je sebab memang jenis orang sesat dan anti-Islam.

Wallahu'alam

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger