Friday, March 25, 2011

Kenapa Polis tidak tahan Rahim dan Eskay?

Pasukan Polis seharusnya sedar bahawa mereka adalah penjawat awam sebagaimana kakitangan awam yang lain. Gaji mereka dibayar dengan wang rakyat (pembayar cukai). Bukan UMNO. Hatta seluruh hasil negara seperti petroleum, getah, minyak sawit dan lain-lain adalah milik rakyat. Kerajaan hanya diamanahkan untuk mengurus dan mentadbir segala hasil dan pendapatan negara secara telus dan berhemah demi kemakmuran negara dan kesejahteraan rakyat seluruhnya.

Malangnya sejak beberapa dekad lalu, terbukti pasukan Polis telah menjadi 'barua' UMNO dengan mengamalkan sikap 'double-standard' sehingga menimbulkan rasa benci rakyat terhadap mereka.

Dalam kes penayangan video seks oleh Rahim Thamby Chik dan Eskay, kenapa Polis enggan bertindak tegas terhadap mereka berdua? Walhal memiliki dan menayangkan video lucah kepada umum merupakan kesalahan yang boleh didakwan dan dipenjara.

Soalnya, kenapa Polis cukup pantas bertindak jika ada sesuatu laporan yang dibuat terhadap pemimpin pembangkang walaupun jelas ianya fitnah?

Cuba nilai sendiri jawapan di bawah yang diberikan oleh KPN Ismail Omar ketika diajukan pertanyaan oleh wartawan mengapa trio itu tidak ditahan;

"Beritahu saya apakah kesalahannya (yang dilakukan oleh mereka)?" Bagaimanapun, tambah beliau, polis akan menahan trio tersebut sekiranya mereka terbabit dan terdapat bukti yang mencukupi.

Punyalah bodoh jawapan yang diberikan oleh seorang KPN. Kita nak tanya, si Imail Omar ni Ketua Polis Negara atau Ketua Polis UMNO?

Walhal seluruh dunia dah tahu si Rahim Thamby Chik dan Eskay merupakan orang yang bertanggungjawab menayangkan video lucah pada wartawan, kemudian memanggil Datuk Johari Abdul untuk menontonnya dengan niat jahat untuk memfitnah Anwar serta mahu mempengaruhi MP Sungai Petani itu agar percaya dan keluar PKR.

Ohhh... kalau pemimpin Pakatan Rakyat, cukup pantas KPN mengarahkan anak buahnya bertindak hanya berdasarkan laporan palsu.

Penulis berdoa' semuga Allah segera menurunkan balasan kepada KPN Ismail Omar dan mana-mana anggota Polis yang bersekongkol dengan UMNO laknatullah.

Kita sebagai rakyat seharusnya sedar dan insaf bahawa sudah sampai masanya untuk kita hentikan segala bentuk kezaliman, rasuah dan penyelwengan yang sedang bermaharajalela dalam negara ketika ini dengan melakukan perubahan dalam PRU13 nanti.

Bersama Kita Menyokong Pakatan Rakyat

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger