Thursday, October 21, 2010

Najib simbah petrol pada api rasis

Ucapan Najib laknatullah sewaktu merasmikan Perhimpunan Agong UMNO jelas berbaur ugutan bila menyebut "Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa..., Putrajaya mesti kita pertahankan." Apakah ini satu amaran awal pada Pakatan Rakyat supaya jangan bermimpilah nak ke Putrajaya? Atau Najib akan menggunakan seluruh ketumbukan Polis dan tentera bagi menghalang PR mengambil-alih Putrajaya sekiranya mendapat mandat baru rakyat dalam PRU13?

Atau Najib sudah merancang satu plan tindakan bagi mengisytiharkan darurat sekiranya UBN tewas dalam PRU13 kelak? Kemungkinan ini tidak boleh diketepikan begitu saja. Yang jadi tanda-tanya, apa perlunya Najib menyebut pasal darurat dalam menyentuh hak kepentingan Melayu? Takde rasionalnya. Namun bila diselusuri isi ucapannya itu, Najib dilihat cuba hidupkan kembali nostalgia Peristiwa 13 Mei bagi meraih kembali sokongan padu orang Melayu pada partinya yang dah busuk.

Begitu ketara sekali Najib cuba memberi gambaran yang menakutkan kepada para perwakilan dungu dan orang Melayu umumnya bahawa negara akan jadi huru-hara jika UMNO tidak memerintah sambil membawa contoh kes-kes hukuman tanpa perbicaraan di Amerika Syarikat, tragedi Holocoust di benua Eropah, penyembelihan rakyat Palestin di Asia Barat serta penghapusan etnik di Bosnia dan Rwanda.

Timbul kehairanan di minda penulis apa jadahnya Najib cuba kaitkan beberapa tragedi di luar negara dengan suasana politik negara. Nampak sangat Presiden UMNO sengaja mahu marakkan lagi api perkauman di tanahair bila mula merasakan sokongan pelbagai kaum terhadap BN semakin merosot kebelakangan ini. Yang jelas UMNO ketika ini sedang 'kepanasan' bila melihat kaum bukan Melayu semakin percaya kepada Pakatan Rakyat. Lebih-lebih lagi bila diihat PAS telah berjaya meruntuhkan tembok prasangka masyarakat bukan Islam terhadap parti itu dengan tertubuhnya Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) dalam Muktamar PAS Jun lalu.

Percayalah... jika UBN menang besar kelak, sentimen perkauman ini akan senyap macam tu je. Sebab matlamat UMNO dah tercapai bagi kelangsungan kuasa dan penerusan agenda merompak dan menyamun harta rakyat. Puak-puak lanun darat ni tak akan puas selagi mereka tak mampus. Hanya kematian saja akan menghentikan keserakahan nafsu iblis mereka.

Setelah sekian lama orang Melayu diperbodohkan, hak biasiswa anak Melayu Bumiputera dirampas, peneroka Felda ditipu, tanah hakmilik Melayu ditipu dan dirampas atas alasan pembangunan, menafikan hak royalti minyak rakyat Terengganu dan Kelantan yang terdiri lebih 80% penduduk Melayu, membebankan anak Melayu di IPTA dan IPTS dengan hutang PTPTN, lepas tu dengan nada angkuh masih lagi nak berbicara tentang hak keistimewaan orang Melayu?

Memang golongan Munafiq dan Musyrikin yang ada dalam UMNO ni sanggup melakukan apa saja demi kuasa politik jahat mereka. Hatta sampai ke peringkat membunuh. Sejarah tidak pernah berbohong. Masih segar dalam ingatan bagaimana 14 orang Mu'min yang tak berdosa dibunuh dalam Peristiwa Memali. Seorang wanita muda Mongolia Altantuya Shaaribu dibunuh dan diletupkan mayatnya sehigga berkecai dan banyak lagi kes bunuh yang terbukti melibatkan secara langsung dengan pimpinan UMNO. Jika Yahudi Zionis menindas dan membunuh umat Islam Palestin, apa kurangnya UMNO yang mengarahkan pembunuhan orang Islam di Baling, memfitnah Anwar Ibrahim, pembunuhan Teoh Beng Hock, menyumbat musuh politiknya ke dalam ISA, merosakkan Aqidah umat Islam.

Setelah merompak segala kekayaan milik negara dan rakyat dengan pelbagai macam penyelewengan dan rasuah, lepas tu suruh rakyat yang tanggung? Kamu yang rasuah dan rakus mentadbir negara, kemudian nak salahkan Pakatan Rakyat pasal pelabur tak masuk? Woi! pelabur asing bukannya bodoh. Di zaman kepantasan teknologi IT ini, seluruh dunia dah tahu siapa Mahathir, Pak Lah dan Najib Altantuya.

Tergamak lagikah orang Melayu yang mengaku Islam untuk terus percaya dengan sebuah parti 'didikan Yahudi Nasrani' ni? Tidak cukup lagikah segala penyelewengan, pembohongan dan jenayah yang dilakukan selama ini? Di mana perginya Aqidah Islam orang Melayu hari ini???

Penulis nasihatkan Najib dan UMNO supaya menghentikan segera 'Projek Pembodohan Melayu' melalui politik perkauman sempit dan lapuk ni. Janganlah terus memperalatkan Melayu demi kepentingan kuasa politik kamu yang sedang menuju kubur.

Kenapa Najib dan UMNO takut hilang kuasa?

Pepatah ada menyebut "Berani kerana benar, takut kerana salah".

Mudah saja jawapannya. Yaitu Najib dan seluruh pimpinan UMNO akan masuk penjara jika Pakatan Rakyat memerintah. Sebab apa? Sebab segala jenayah penyelewengan mereka akan dibongkar. Mereka semua akan dihadapkan ke muka pengadilan. Segala kekayaan mereka samada di dalam dan luar negara akan dirampas dan dikembalikan kepada rakyat. Jika Pakatan Rakyat diberi mandat kelak, seluruh rakyat akan bangkit mendesak kerajaan baru bertindak segera terhadap semua pengkhianat dan petualang negara sehingga ke akar umbi. Bicarakan mereka semua di mahkamah terbuka. Biar seluruh rakyat tahu dan sedar akan segala dosa penyelewengan mereka selama ini yang mengakibatkan negara hampir lumpuh dan rakyat menderita.

Mungkin timbul pertanyaan di benak minda, apakah pimpinan kerajaan baru Pakatan Rakyat mengambil pendekatan lemah-lembut terhadap para petualang itu? Kita tunggu dan lihat saja nanti. Kalau itulah pendekatan yang diambil, kita akan kerahkan seluruh rakyat turun berdemonstrasi mendesak tindakan undang-undang diambil segera terhadap para pengkhianat dan penyamun tersebut. Pakatan Rakyat tak boleh ambil mudah mandat dan amanah yang diberikan oleh rakyat dalam PRu13.

Akhir sekali, orang Melayu tidak seharusnya terpengaruh dengan propaganda lapuk dan sempit Najib ini. Sudah sampai masanya kita lakukan perubahan dalam PRU13 kelak.

Bukan negara yang huru-hara tetapi UMNO yang takut hilang kuasa. Tanpa UMNO negara ini akan lebih aman dan makmur serta rakyat dapat menikmati hidup yang selesa.

Selama ini UMNO yang menjadi 'duri dalam daging' bagi Malaysia. Segala sejarah hitam yang berlaku selama ini memang kerja UMNO. Bukan pihak lain

Lakukan ISLAH demi kebaikan negara dan kehidupan anak cucu kita.

Wassalam.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger