Wednesday, April 15, 2009

Ibrahim Ali Tunggu Pinangan UMNO....

Dalam akhbar semalam, "The Frog King" Ibrahim Ali mengakui yang dia hanya menanti "UMNO meminangnya". Jika ada peminangan, dia akan kembali bersama UMNO. Dan tidak mustahil si 'katak' ini akan menuruti jejak langkah Mahathir. Itu pun kalau Najib sudi nak 'meminang' dia.

Inilah manusia yang 'tak tahu malu' dan 'tiada harga diri'. Bertanding dalam PRU12 menggunakan lambang BULAN dan menang di Parlimen Pasir Mas. YDP PAS Pasir Mas, Ustaz Ismail Nuh sanggup mengorbankan kerusinya untuk membolehkan dia bertanding. Bila dah menang, mula lupa diri dan tanpa segan-silu 'menikam' PAS dan Pakatan Rakyat.

Kita nak pesan sikit kat Pak Yem ni. Kalau dia nak masuk UMNO, itu dia punya pasal tapi sila letakkan jawatan sebagai MP Pasir Mas dulu. Kami ahli PAS tidak redha kamu masuk UMNO dengan jawatan MP yang kamu menangi dulu atas tiket PAS. Jika betul anak jantan, kamu bertanding semula sebagai calon BN menentang calon PAS dalam PRK.

Gelagat dan tingkahlaku Ibrahim Ali ini tidak ada bezanya dengan Ezam Md.Nor, Lokman Nor Adam, Roslan Kasim, Osman Jailu dan ramai lagi orang-orang yang sewaktu dengan mereka. Semuanya pernah meninggalkan UMNO dan masuk parti pembangkang. Bila 'kecewa' atau dirasuk 'gila kuasa', penghujungnya gadai 'prinsip dan harga diri' untuk kembali ke pangkuan UMNO.

Inilah golongan manusia yang Allah sebutkan dalam Al-Qur'an sebagai MUNAFIQUN. Bukan menuduh tetapi itulah hakikatnya. Mereka hanya berpura-pura menunjukkan keikhlasan berjuang untuk rakyat tetapi pada hakikatnya merekalah golongan 'selfish'. Hanya tahu mencari keuntungan dunia semata-mata.

Jika benarlah 'The Frog King' ni masuk UMNO semula, kita akan lihat apakah balasan yang akan ditimpakan oleh Allah kepadanya kerana mengkhianati ;

1- Pengundi PAS Pasir Mas

2- Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat'

3- PAS

Ibrahim Ali wajib letakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen terlebih dahulu sebelum masuk UMNO bagi mengelakkan sebarang bala' yang bakal ditimpa ke atas dirinya.

Persoalannya mengapa dia tak mahu masuk PAS ?

Wassalam.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger