Thursday, April 16, 2009

Najib dan UMNO Desperate !

Berikut adalah beberapa kenyataan yang tersiar dalam Utusan Melayu 15 April 2009 ;

Tajuk Utama : Bangkitlah Melayu

"Dalam keadaan sekarang ini, orang Melayu berhadapan banyak cabaran semasa dan kita perlu mencari cara untuk memastikan kaum itu tidak berpecah-belah" - Syed Anuar Syed Mohamad, Timbalan Presiden GPMS.

"Penyatuan UMNO dan PAS perlu menjadi batu loncatan untuk mengeratkan semua rakyat berbilang kaum di negara ini" - Osman Abu Bakar, Ketua Umum Badan Bertindak Perpaduan Melayu

"Orang Melayu perlu bangkit dan bersatu dalam berhadapan dengan tuntutan kaum lain yang kini dilihat semakin keterlaluan".

ULASAN

Beginilah sikap dan perangai golongan munafiq yang berada dalam UMNO serta golongan yang menjadi pengampu dan penjilat mereka. Bila dilihat peningkatan mendadak sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat dalam PRU12 dan PRK 7 Mac lalu, maka didendangkan semula 'Sentimen Melayu' bagi meraih sokongan orang Melayu terhadap UMNO.

Kita nak tanya sikit kat pemimpin UMNO ;

- Selama 51 tahun UMNO memerintah, apa yang mereka telah buat untuk orang Melayu dan Islam ?

- Siapa yang buang hak istimewa orang Melayu seperti biasiswa yang memang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan ?

- Siapa yang rompak dan rampas tanah milik orang Melayu selama ini ?

- Siapa yang hapuskan tulisan jawi yang telah menjadi tulisan rasmi orang Melayu sejak sebelum merdeka lagi ?

- Siapa yang menghina Bahasa Melayu selama ini ?

- Siapa yang lancarkan PPSMI ?

- Siapa yang lingkupkan ASN, ASB dan ASJ sehingga harga 1 unit saham lebih murah dari harga sekeping roti canai ?

- Siapa yang menghina Islam dan Rasulullah selama ini ?

- Siapa yang benarkan pertubuhan anti-Islam seperti Sister In Islam, IFC, Jamaah Al-Qur'an Malaysia (JAM), Pertubuhan Freemason bertapak dalam negara ?

- Bagaimana boleh berlaku lebih daripada 250,000 orang anak Melayu MURTAD ?

- Siapa yang bertanggungjawab membunuh Ustaz Ibrahim Libya dan 13 rakannya yang lain dalam Peristiwa Memali ?

- Siapa yang menahan pemimpin PAS dalam ISA ?

- Setelah 51 tahun UMNO memerintah, kenapa orang Melayu masih ketinggalan dalam bidang ekonomi ?

Kita sebagai umat Islam perlu berhati-hati dan jangan terpedaya dengan propaganda lama yang dimainkan oleh UMNO ini. Memang inilah cara mereka apabila merasakan kuasa yang ada di tangan semakin hilang dalam genggaman.

PAS tidak akan 'ditipu' untuk kali kedua. PAS tidak pernah lupa bagaimana ditikam dari belakang oleh UMNO di bawah Tun Razak sewaktu berada dalam komponen BN dulu. Bila UMNO telah berjaya mendapatkan semula sokongan padu orang Melayu, akhirnya PAS 'diterajang' keluar.

Sejarah Peristiwa Lalang telah mematangkan PAS. Dalam peristiwa ini berlaku kemelut antara UMNO dengan MCA sehingga menimbulkan kekecohan dalam politik tanahair. Demi mempertahankan survival politik dan kuasanya, UMNO sanggup menerima 'cadangan' MCA agar PAS dijadikan 'kambing hitam' dan dituduh sebagai punca berlakunya huru-hara dalam negara pada ketika itu. Justeru ramai pemimpin PAS ditangkap dan disumbat dalam ISA. Antarnya Hj Mohamad Sabu dan Mahfuz Omar.

Hari ini Najib dan UMNO mahu ulangi balik 'drama lapuk' yang menjelekkan ini demi meraih sokongan orang Melayu. Baru sekarang nak 'insaf dan sedar' setelah sekian lama mereka menipu dan memperbodohkan orang Melayu, merompak harta dan wang rakyat, menindas bangsa sendiri, membakul sampah Hak Istimewa Orang Melayu dan memmperlekehkan Islam.

Nak muntah rasanya tengok perangai dan tingkah-laku puak-puak bangsat yang ada dalam UMNO ni.

UMNO ibarat cacing kepanasan apabila melihat masyarakat Cina dan India memberikan sokongan padu kepada PAS dan Pakatan Rakyat dalam PRK 7 Mac lalu. Dalam konteks ini PAS dilihat telah berjaya 'merobohkan tembok' yang selama ini menjadi jurang pemisah dengan masyarakat bukan Islam. UMNO semakin meroyan apabila DAP sendiri mengakui tentang kebenaran Islam yang dibawa oleh PAS.

UMNO sedar bahawa tiada jalan lain lagi untuk menyelamatkan diri melainkan cuba 'berbaik' semula dengan PAS demi survival kuasa politik mereka. Namun malang bagi UMNO kerana PAS sedari awal telah tahu segala permainan licik dan tipu-daya mereka selama ini. UMNO lupa bahawa segala 'rentak dan irama' mereka serupa saja walau dalam 'senikata' yang berbeza.

Selamat Tinggal UMNO ... Perjuangan bangsa dan politik perkauman yang kamu amalkan sudah lapuk dan perlu dibuang malahan ditolak oleh Islam.

Mampus UMNO.

Adios.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger