Sunday, April 12, 2009

Kes Altantuya : Najib Jadi PM 8 Bulan ?

Apa yang kita jangka telah pun terjadi. Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Omar dijatuhkan hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi setelah didapati 'bersalah' membunuh Altantuya Shaaribu.

Nampaknya kedua-dua anggota unit UTK ini terpaksa menjadi korban 'permainan politik jijik' Najib Razak dan isterinya Rosmah dalam menuju ke takhta No.1 negara sebagaimana hari ini. Best friend Najib, Razak Baginda kini menetap di London bersama Mazlinda isterinya dan Rowena puteri tunggalnya. Hidup mewah hasil rompakan wang rakyat. Paling malang sekali ialah Azilah dan Sirul.

Percayakah kita yang Azilah dan Sirul ini akan digantung ? Rasanya Azilah dan Sirul akan 'disita' buat sementara sehingga keadaan menjadi tenang. Jangan kita terpedaya dengan keputusan Mahkamah Tinggi yang menjatuhkan hukuman gantung kepada mereka berdua. Semuanya ini bertujuan untuk 'membersihkan' nama Najib dan Rosmah. Apabila media menyiarkan berita hukuman mati ini, maka rakyat Malaysia yang masih 'tidur lena' akan percaya dan berkata "Oh... betullah memang budak berdua tu yang bunuh Altantuya. Bukannya Najib..."

Yakinlah, hanya ahli dan penyokong UMNO yang bawah-bawah saja akan percaya dengan 'sandiwara' ini. Sebaliknya rakyat Malaysia yang cerdik dan masyarakat antarabangsa tetap yakin Najib dan bininya terlibat secara langsung dalam pembunuhan paling kejam ini. Ianya akan tercatat dalam Ranking No.1 pembunuhan paling kejam di dunia.

Walaupun Azilah dan Sirul telah dijatuhkan hukuman gantung, namun ianya masih tidak mampu 'membersihkan' nama Najib yang kini sudah menjadi PM ke-6 negara. Dari awal perbicaraan lagi sudah menampakkan kes pembunuhan Altantuya ini melibatkan individu 'berprofil tinggi'. Sebelum itu, sudah berlaku beberapa kes pembunuhan yang dikategorikan sebagai berprofil tinggi yang melibatkan VVIP UMNO. Kes pembunuhan Mustakizah dan Norita Samsuddin.

Persoalannya, mengapa SPR melarang penggunaan isu Altantuya ini di dalam Piliharaya Kecil 7 Mac yang baru berlalu. Sudah tentu larangan 'tak masuk akal' ini dibuat atas arahan Najib Razak yang kini orang No.1 negara.

Inilah Malaysia negaraku. PM dan TPM dianggap macam 'tuhan'. Tidak boleh disentuh, dikeji dan didakwa walaupun memang jelas ada bukti penglibatan mereka dengan penyelewengan, rasuah dan jenayah. Tak tahulah apa nak jadi dengan negara ni. Jenayah dan penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin negara dianggap 'tak salah'. Semuanya boleh ditutup.

Najib Jadi PM Hanya 8 Bulan

Walaupun perbicaraan kes Altantuya yang mengikut skrip Najib dan Rosmah telah selesai, namun 'pasangan No.1 negara' ini masih belum selamat. Dijangka kerajaan Mongolia akan mengambil tindakan 'drastik' membawa kes ini ke ICJ. Perlu diingat ICJ hanya membicarakan kes G to G (Government to Government). Kerajaan Mongolia memang menanti saat Najib dilantik sebagai PM. Hanya inilah saja cara bagi membolehkan Najib didakwa dan dibicarakan di Mahkamah Antarabangsa sebab sebagai seorang ketua negara Najib bukan lagi dilihat sebagai seorang individu tetapi sebagai sebuah 'kerajaan'.

Kita percaya Kerajaan Mongolia telah mempunyai cukup bukti untuk mengheret Najib ke ICJ. Mereka mahukan keadilan dan kebenaran ditegakkan. Selama ini mereka merasa tertipu dan dipermainkan oleh kerajaan Malaysia. Perlu diingat orang Mongolia merupakan bangsa yang berani dan prinsip hidup mereka 'berjuang sampai mati bagi mencapai matlamat'. Sejarah membuktikan betapa takutnya Maharaja Cina dengan bala tentera Mongolia yang kuat dan berani ini sehingga terpaksa membina Tembok Besar Cina (Great Wall) bagi menghalang kemaraan tentera Mongolia masuk ke Tanah Besar cina.

Jika benarlah telahan ini, maka tempoh hayat Najib sebagai PM hanyalah beberapa bulan saja. Sebagai rakyat, kita memang menyokong sebarang tindakan untuk mengheret Najib dan kuncu-kuncunya ke Mahkamah Antarabangsa. Hanya inilah saja cara untuk mengadili mereka. Kita tidak mahu Malaysia diperintah oleh orang yang jelas dan diyakini terlibat dengan rasuah dan jenayah bunuh. Negara ini akan hancur dengan adanya pemimpin sebegini. Polis, BPR, Peguam Negara dan Hakim diperalatkan untuk 'menyembunyikan' dan 'menghalalkan' segala bentuk jenayah yang dilakukan.

Sudah sampai masanya kita perlu ubah perkara ini dari terus bermaharajalela. Keputusan PRK Bukit Selambau dan Bukit Gantang merupakan 'isyarat awal' rakyat terhadap UMNO/BN menjelang PRU13 akan datang ini.

Rakyat sudah mual dan jelak dengan segala penipuan yang dilakukan.

'Selamatkan Malaysia' dan 'Islam For All'

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger