Wednesday, March 17, 2010

Si celanat ni nak letak jawatan kerana takut...

Kata orang tua-tua, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga... Dan begitulah nasib si Musa Hasan, si anak tok guru mengaji ni. Dengor khabornya akan meletakkan jawatan sebagai KPN tak lamo lagi pasai phobia dengan Dato' Ramli yang telah dibebaskan tanpa syarat oleh mahkamah minggu lepas atas dakwaan tidak mengisytiharkan asetnya.

Iyalah... kalau dah darah daging sebati dengan hasil duit haram jadah, hatta anak seorang guru Al-Qur'an pun boleh jadi jahat macam iblis. Benarlah kata para Ulama' Islam, iman bukan boleh diwarisi dari orang tua. Jika anak dan isteri Nabi Noh sendiri pun boleh mati sesat, apatah lagi anak seorang guru mengaji. Begitu juga dengan Firdaus Ismail, orang yang hafaz Qur'an pun boleh duduk dalam parti syaitan (UMNO).

Rupanya selama ini Musa Hassan ingin menyingkirkan Ramli Yusuff supaya dia dapat kekal sebagai KPN sedangkan dia patut bersara pada Sept 2007. Sebab itulah si celanat ni sengaja fitnah Ramli dengan tuduhan menggunakan pesawat Cessna PDRM atas tujuan peribadi.

Nah! akhirnya terdedah juga segala pekong si Musa ni dalam mahkamah bila mana Ramli memberitahu mahkamah tentang hubungan Musa dengan sindiket pelacuran, perjudian haram, ah long dan dadah yang membabitkan kongsi gelap Cina.

Lebih mengaibkan si celanat ni bila Hakim Mahkamah Sesyen Kota Kinabalu, Supang Lian menggelar Musa sebagai penipu ekoran keterangannya yang penuh putar-belit. Dan seluruh keterangannya telah ditolak.

Padanlah dengan muka kau Musa... Kalau bercakap dengan media, bukan main lagi. Asyik kerja nak mengugut pembangkang dengan akta itu dan ini. Rupa-rupanya diri sendiri pun penjenayah. Yang Pak Lah pulak dok gatai tangan pi lanjutkan tempoh perkhidmatan si 'penjenayah' ni hingga 14 September 2010. Apa lagi... si Najib-Rosmah gunakanlah si celanat ini untuk meneruskan agenda keji dan terkutuk mereka bagi menjatuhkan Anwar dan PR.

Memang kena dah... PM dan bininya bapak segala kejahatan. Lepas tu KPN pulak bapak kepada segala aktiviti pelacuran, perjudian, dadah, ah long dan kongsi gelap. Peguam Negara pulak memang dah terkenal dengan segala perbuatan keji mereka-reka dan memalsukan bukti.

Inilah akibatnya jika rakyat yang buta mata hati terus-menerus memilih pemimpin yang jahat dan tidak beriman memerintah negara. Bila kepala negara bapak segala punca kejahatan, maka jangan pelik bila mana semua kepala di jabatan Peguam Negara, Kehakiman, Polis, SPRM, SPR terdiri dari golongan yang serupa.

Akibatnya... negara pasti musnah.

Berita lanjut, di sini

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger