Monday, August 31, 2009

Pembunuhan Ribuan Umat Islam Assam Oleh Puak Hindu

Bayi Islam ini baring disebelah ibunya yang telah dibunuh dan dibakar oleh puak militan Hindu musyrik laknatullah di Gujarat

Hari ini heboh satu Malaysia isu "Kepala Lembu". Pihak media milik UBN sudah tentu menggunakan isu ini untuk memburukkan pembangkang khususnya Kerajaan PR Selangor. Manakala Pakatan Rakyat pula mendakwa UMNO yang jadi dalang kepada demonstrasi itu yang hanya disertai kira-kira 50 orang. Bagi pihak penganjur pula tidak tahu siapa yang membawa kepala lembu tu.

Biasalah tu, orang politik akan bercakap bagi pihak parti masing-masing. Sebagai orang Islam kita sendiri sedar bahawa Islam yang memandu politik. Bukan politik yang memandu Islam.

Memang kita sendiri tidak bersetuju dengan tindakan pihak tertentu yang dok usung kepala lembu itu. Sudah tentu tindakan ini menimbulkan rasa kurang senang kepada penganut Hindu dalam negara ni. Tidak dinafikan mungkin UMNO yang 'mengupah' orangnya untuk mengusung kepala lembu itu dengan tujuan untuk menimbulkan sentimen perkauman dan agama.

Oklah, kita tinggalkan saja isu kepala lembu tu. Biar orang kerajaan PR Selangor uruskan asalkan jangan diketepikan kepentingan umat Islam di sana.

Hakikat yang perlu diakui oleh kita ialah majoriti umat Islam dalam negara kita hari ni sudah tak sensitif dengan agama sendiri. Berbeza dengan umat Islam dalam tahun 50an dan 60an dulu. Walaupun umat Islam pada ketika itu kurang amalannya tapi mereka cukup sensitif dan peka terhadap Islam.

Sejarah peristiwa Natrah membuktikan betapa umat Islam ketika itu cukup pantang jika agama suci mereka disentuh atau dipermain-mainkan. Dalam peristiwa yang berlaku dalam tahun 1950 ini, kira-kira 2,000 umat Islam Tanah Melayu mengadakan demonstrasi di Singapura kerana mahu mempertahankan aqidah Islam Natrah. Dalam demonstrasi ini seramai 18 orang mati syahid dan 173 lagi cedera parah. Umat Islam menjadi marah apabila Mahkamah Singapura memutuskan Natrah mesti dikembalikan kepada ibu bapa kandungnya di Belanda. Bapanya diberi hak dalam menentukan agama anaknya. Natrah telah dihantar pulang ke Belanda dan seterusnya dipaksa menjadi Kristian.

Hari ini tanpa kita sedari dalam diam pihak musuh telah berjaya memurtadkan ratusan ribu anak orang Islam. Mereka murtad menjadi Kristian dan Hindu. Mengapa ini boleh berlaku ? Kita nak salahkan siapa ? Nak salahkan pemimpin UMNO yang memerintah ? Memang salah mereka tetapi siapa yang pilih mereka dalam PRU ?

Memang kita tak nafikan bahawa negara kita terdiri dari pelbagai bangsa dan agama. Masalahnya umat Islam terlalu leka sehingga pihak musuh (Kafir Harbi) semakin hari semakin berani.

Rasulullah sendiri pernah menyebut "Di akhir zaman nanti umat Islam seperti buih. Ramai tetapi lemah."

Kita sendiri perlu sedar golongan Hindu kafir laknatullah ni memang licik dan merbahaya. Dan memang mereka amat membenci umat Islam. Sejarah pembunuhan ribuan umat Islam di Assam, India sebagai bukti betapa mereka amat memusuhi umat Islam. Serupa macam Yahudi Zionis.

Pembunuhan Umat Islam Assam

Semenjak pembunuhan beramai-ramai umat Islam yang dilakukan oleh Nationalis Mukti Bahinis Bangladesh dengan sokongan India ke atas penyokong Pakistan semasa gerakan pemisahan Bangladesh dari Pakistan, tragedi Assam, India adalah yang paling dahsyat berlaku di Benua Indo-Pakistan terhadap orang Islam.

Di dalam pembunuhan beramai-ramai di Assam, kawan setia Bangladesh sendiri yaitu kaum Hindu telah membunuh orang Benggali beragama Islam yang menetap di Assam. 3,000 orang Islam telah dibunuh tanpa belas kasihan manakala 10,000 lagi menjadi pelarian di India dan 30,000 lagi bertempiaran lari ke negara jiran.

Di sebuah perkampungan Islam yang bernama Nellie, puak Hindu dari kaum Lalung dengan menggunakan sabit, tombak, buluh runcing dan panah beracun telah membunuh dengan zalim seramai 1,000 penduduk Islam di situ. Di peringkat awal mereka membiarkan saja umat Islam di Kg Nellie itu melarikan diri tetapi sebenarnya 'perangkap maut' telah menunggu mereka di hadapan. Apabila penduduk Islam sampai di tebing sungai, sekumpulan fanatik Hindu yang bersenjata telah sedia menanti mereka. Mereka telah disembelih, ditikam dan dibunuh dengan kejam. Ramai yang dibunuh terdiri daripada kanak-kanak dan wanita. Mayat mereka yang dibunuh diatur di atas batas sawah padi untuk pameran. Setengahnya pula dipaksa menggali liang kubur mereka sendiri sebelum dibunuh dan diterajang masuk tersungkur ke dalam liang tersebut.

Umat Islam sudah turun-temurun berada di Assam. Jumlahnya kira-kira 8 juta orang, 25% daripada 20 juta penduduknya.

Perasaan bendi terhadap umat Islam sudah lama tertanam di dalam jiwa puak Hindu di Assam. Mereka bimbang bahawa umat Islam di Assam akan menghapuskan budaya dan bahasa mereka. Semangat kehinduan mereka bertambah tebal kerana mereka berbangga kononnya merekalah yang telah berjaya menyekat Kerajaan Islam Mogul daripada meluaskan jajahannya ke Timur India di bawah Raja Lachit Borphukan dalam abad ke-17.

Sekarang mereka membalas dendam terhadap umat Islam yang sudah tidak ada pengawalnya lagi. Pembunuhan ini dilakukan atas dasar membersihkan Assam dari 'orang asing' iaitu umat Islam. Kumpulan fanatik Hindu yang bertanggungjawab melakukan pembunuhan biadap ini memakai nama 'Barisan Kemerdekaan Kurun Ke-17' sempena mengingati peperangan Kerajaan Islam Mogul dengan Raja Lachit Borphukan mereka.

Paling menyedihkan ialah semasa pembunuhan beramai-ramai ini berlaku, di New Delhi berlangsung persidangan negara-negara berkecuali yang terdiri dari negara-negara Islam. India yang menjadi tuan rumah persidangan ini sibuk melayan para tetamu dari negara Islam sementara puak bangsat fanatik Hindu sedang menyembelih umat Islam dengan kejam. Nyawa umat Islam sudah tidak berharga lagi....

Sehingga hari ini pembunuhan umat Islam di India masih berterusan berlaku. Begitu juga di negara-negara lain. Di Malaysia juga pernah berlaku tapi 'disenyapkan' oleh Polis..... demi mengelakkan ketegangan kaum dan kepentingan kuasa politik UBN.

Fikirkanlah...

1 comment:

hjanuar said...

Assalamualaikum
Terimakasih diatas maklumat yang saudara sampaikan, Saya rasakan tulisan ini menarik untuk menyedarkan umat isalam dinegara kita. Semoga Allah merahmati anda dan keluarga.

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger