Monday, July 27, 2009

Golongan Bodoh Sombong Dan Menyesatkan....

Kita ni kalau jadi orang, janganlah bodoh sombong. Kalau setakat bodoh saja takpe. Ini tak, dahlah bodoh tapi nak tunjuk macam pandai sangat. Bukan setakat tu saja malah orang lain pun diperbodohkan jugak agar percaya segala apa yang dicakap.

Antara kata-kata yang pernah terkeluar dari golongan "bodoh" ini adalah seperti berikut ;

"Kita sendiri tak tahu macamana siksa kubur tu. Orang PAS asyik sibuk sebut soal Syurga, Neraka dan siksa kubur. Mana ada orang yang dah mati kemudian hidup semula dan bagitau kita semua bagaimana keadaan siksa kubur tu..."

Lebih kurang begitulah ucapan Mahathir dalam Perhimpunan Agong UMNO dan disambut dengan tepukan gemuruh.

"Hukum Hudud ni dah tak berapa sesuai di zaman moden ni. Kalau orang mencuri kena potong tangan. Kalau tangan dah kudung, macamana dia nak bekerja mencari rezeki untuk menyara keluarganya...".

"Kita bukan menolak Hudud tapi ianya tak boleh dilaksanakan dalam negara kita sebab masyarakat majmuk...".

"Nabi dulu bela janggut sebab zaman tu belum ada pisau cukur. Takkan dia nak cukur janggut gunakan pedang..."

"Politik dan agama tak boleh campur sekali. Politik kan kotor manakala agama tu bersih".

Inilah antara kata-kata yang pernah diucapkan oleh pimpinan UMNO. Golongan yang jahil agama tetapi cukup berani memperkatakan sesuatu yang boleh menyebabkan dia terkeluar daripada Islam.

Ayat Politik Dalam Al-Qur'an

Ni aku nak habaq kat seluruh pimpinan dan ahli UMNO serta para penyokong mereka yang masih berpegang kepada ajaran Kristian yang memisahkan agama dengan politik.

Oleh kerana hangpa semua tak pernah jumpa ayat politik dalam Al-Qur'an, jadi aku nak tunjukkan DUA daripada banyak ayat yang menyebut tentang politik, pemimpin dan kenegaraan. Kalau lepas ni hangpa masih berdegil juga dan terus menyokong UMNO yang berpegang kepada fahaman sekular tu, memang confirm hangpa semua dah tempah tiket first class dalam Neraka.

Dalam Surah Ali 'Imran (3) : ayat 159 ini menerangkan tentang akhlak dan beberapa sifat Rasulullah sebagai pemimpin dan ketua negara Islam Madinah.

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ

Maka disebabkan rahmat dari Allah-lah kamu berlaku lemah lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap keras lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu. Karena itu ma'afkanlah mereka, mohonkanlah ampun bagi mereka, dan bermusyawaratlah dengan mereka dalam urusan itu[246]. Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya.

[246] Maksudnya: urusan peperangan dan hal-hal duniawi lainnya, seperti urusan politik, ekonomi, kemasyarakatan dan lain-lainnya.

Apa Akibatnya Jika Enggan Bersama Pemimpin Yang Beriman ?

Dalam Surah Ali 'Imran (3) : ayat 112 ;

ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ۚ ذَ‌ٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ۚ ذَ‌ٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ

Mereka diliputi kehinaan di mana saja mereka berada, kecuali jika mereka berpegang kepada tali (agama) Allah dan tali (perjanjian) dengan manusia[218], dan mereka kembali mendapat kemurkaan dari Allah dan mereka diliputi kerendahan. Yang demikian itu[219] karena mereka kafir kepada ayat-ayat Allah dan membunuh para nabi tanpa alasan yang benar. Yang demikian itu[220] disebabkan mereka durhaka dan melampaui batas.

[218]. Maksudnya: perlindungan yang ditetapkan Allah dalam Al Quran dan perlindungan yang diberikan oleh pemerintah Islam atas mereka.

[219]. Yakni: ditimpa kehinaan, kerendahan, dan kemurkaan dari Allah.

[220]. Yakni: kekafiran dan pembunuhan atas para nabi-nabi.

Dalam Al-Qur'an, banyak ayat yang menyentuh tentang politik termasuklah hal pilih pemimpin, pemerintahan dan kenegaraan. Sebagai umat Islam, kita wajib mengimani seluruh isi kandungan Al-Qur'an (perintah Allah) dan menuruti Sunnah Rasulullah.

Jika 'Aqidah kita murni, peluang untuk kita mendapat rahmat keampunan Allah dan syafaat Rasulullah di Padang Mahsyar kelak terbuka luas. Tetapi jika 'Aqidah rosak, tiada ertinya seluruh amalan kita di sisi Allah.

Marilah Berhijrah...

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger