Friday, September 11, 2009

Najib Kata UMNO Adalah Parti Islam Sebenar ?

Najib sedar atau tak apa yang diucapkan semalam. Dia kata UMNO adalah parti Islam sebenar. Dakwanya UMNO selama ini bertungkus-lumus membelas orang miskin. Kata Najib kemiskinan itu boleh menyebabkan seseorang itu menjadi kufur. 'Lesen' inilah Najib jadikan bukti bahawa UMNO ada parti Islam sebenar. Kata Najib lagi kita tak payah nak gunakan nama Islam dalam parti. Tak payah nak sebut "Membangun Bersama Islam".

Inilah masalahnya bila pemimpin sesat sekular membuat kenyataan yang boleh menimbulkan kekeliruan dalam masyarakat. Golongan pemimpin sebegini memang pandai berbicara sehingga setiap patah perkataan yang diucap mampu memperdayakan golongan orang yang hanya faham Islam separuh-separuh. Yaitu golongan yang beriman dengan sebahagian kitab dan kufur sebahagiannya lagi.

Sepatutnya Najib betulkan kenyataannya. Yang tepat ialah UMNO adalah parti Islam Sekular yang sebenar.

Najib lupa kenyataan Almarhum Tunku Abd.Rahman yang menegaskan UMNO adalah sebuah parti kebangsaan berfahaman Sekular. Di sini sudah jelas lagi tersuluh bahawa UMNO memang sesat. Sejak dulu lagi memang pemimpin UMNO hanya ikut Al-Qur'an secara selected. Mereka akan ikut jika ianya bersesuaian dengan hawa nafsu mereka.

Contohnya dalam bab zakat. Dalam hal ini memang pemimpin UMNO cukup taat dengan perintah keluar zakat sebab 'masuk'. Dalam bab Hudud, Takzir dan Qisas mereka tolak mentah-mentah. Begitu juga dengan riba' (sistem Yahudi) mereka masih teruskan. Kalau benar UMNO parti Islam sebenar, kenapa tak dihapuskan terus sistem riba' ni ?

Pemimpin UMNO Tetap Kafir Walau Masih Mendirikan Solat ?

Firman Allah dalam Surah Al-An'am (6) : ayat 159

إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ

Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka (dengan perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu) dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Dia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).

Almarhum Prof Dr Hamka menafsirkan ayat ini sebagai "Barangsiapa yang dalam hati mereka ada keyakinan bahawa ada sistem lain yang lebih baik daripada Islam, maka kafirlah orang itu walau masih bersolat."

Jika dilihat dari maksud ayat ini memang menepati perangai dan sikap pemimpin UMNO. Selama ini pemimpin UMNO memang suka memecah-belahkan orang Islam dengan tindakan-tindakan yang pernah diambil. Salah satu bukti peristiwa Memali. Apa alasan pemimpin UMNO mengarahkan Polis menyerang Ustaz Ibrahim Libya dan para muridnya. Ustaz Ibrahim Libya hanya mengajar dan mendidik orang kampung menjadi seorang Muslim yang beriman dan bertaqwa kepada Allah. Mengajar ilmu agama secara telus, ikhlas dan tegas. Mendidik muridnya menjaga solat berjamaah. Membimbing penduduk Baling agar menjadi pejuang Islam yang tulen.

Sebenarnya UMNO takut dengan pengaruh Ustaz Ibrahim Libya ketika itu. Tambahan pula Ustaz Ibrahim adalah ahli PAS. Atas desakan dan fitnah Ketua UMNO Bahagian Baling yang 'berpenyakit jiwanya', akhirnya Mahathir mengarahkan agar Ustaz Ibrahim ditangkap dan disimpan dalam ISA. Tapi si mamak ni pandai sewaktu Peristiwa Berdarah ini berlaku dia takde dalam negara kerana buat lawatan ke Cina (kalau tak silap). Musa Hitam yang jadi 'kambing hitam' kerana pada ketika itu dia TPM. Jadi rakyat melihat Musa Hitam yang bertanggungjawab sepenuhnya ke atas peristiwa ini.

Please Najib. Before talking about Islam, please check first who you are and your wife. Don't fool Muslim citizen with your foolish statement. As a Muslim's citizen, we are knowing that you are Munafiq. Your own wife also not wearing jilbab then you still want to talk about Islam. How dare you ? How about Mr Ji (bomoh Hindu) who came to your house and performing Hindu ritual worship to ensure that you and Rosmah are protecting from devil and have a strong political power.

Umat Islam dalam negara diharap jangan sekali-kali tertipu dengan kenyataan Najib dan kuncu-kuncunya dalam UMNO.

Kembalilah kepada Al-Qur'an dan Hadis. Allah SWT dah bagitau kita semua tentang sifat-sifat dan perangai golongan munafiq ni.

Wassalam

2 comments:

hjanuar said...

Terima kasih kerana anda mengemukan surah Al ANAM(6) ayat 159 kerana ayat itu bukan setakat bersesuaian dengan pemimpin UMNO sahaja malah pemimpin Parti Politik PAS sekali yang suka memecah belahkan perpaduan ummah hingga rakyat terkeliru dalam mencari kebenaran.

hjanuar said...

sesungguh didalam kita mempelajari hukum akal itu kita harus ingat bahawa akal itu terbahgi kepada tiga hukum iaitu:
1. Wajib akal
2. Mustahil akal
3. Harus akal
oleh itu saya mengsyorkan agar anda menulis mengikut 3 hukum tersebut agar kita tidak termasuk didalam orang-orang yang rugi.

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger