Friday, November 18, 2011

Hoi Abu Kassim, siasat dulu Shahrizat tu

Naik geli-geleman bila penulis baca kenyataan Pengerusi SPRM yang menyatakan kesediaan pihak untuk menyiasat dakwaan wujudnya penyelewengan dalam projek pembangunan di Sabah. Tambah mual tekak penulis ni bila si Abu Kassim ni berkata menjadi tugas SPRM untuk menyiasat sebarang kesalahan rasuah tidak kira siapa 'tanpa gentar atau pilih kasih.' Pungkok hang la...

Sebelum nak siasat penyelewengan di Sabah ni, sila siasat dululah si Shahrizat Jalil yang dok songlap RM9.8 juta daripada peruntukan Projek Feedlot untuk membeli sebuah kodomonium mewah di Bangsar tu.

Dah begitu jelas bukti dokumen yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen Machang, Saifuddin Nasution di Parlimen baru-baru ni mengenai penyelewengan si Shahrizat tu. Malah beberapa ahli Parlimen UMNO sendiri mendesak si Menteri Penyamun Betina tu meletakkan jawatan.

Hoi Abu Kassim, kalau berani siasatlah Shahrizat dulu. Siasat sekali Najib, Rosmah, Mukhriz dan Menteri-Menteri UMNO yang lain.

Tak usah nak berlakon beranilah... Rakyat dah cukup kenal siapa SPRM yang sebenar. Rakyat tak pernah lupa atas kematian mendiang Teoh Beng Hock dan Allahyarham Sarbani di pejabat SPRM. Malah misteri kematian mereka juga masih tak terjawab hingga ke hari ini dan pihak keluarga si mati turut tidak berpuashati dengan cara Suruhanjaya Diraja yang ditubuhkan untuk menyiasat punca kematian mereka berdua.

Minta maaf cakaplah. Sama-sekali penulis tak percaya dengan SPRM, Polis, SPR dan JPN di Malaysia ni selagi mana UMNO BN masih memerintah negara.

Enough is enough. Segala tindak-tanduk keempat-empat jabatan ini sudah cukup melampaui batas. Bukan lagi berperanan sebagai sebuah jabatan yang bebas dan adil tapi sebaliknya secara terang-terangan telah menjadi 'anjing-anjing' pemerintah bagi melindungi kuasa politik mereka, juga segala bentuk jenayah penyelewengan pihak atasan.

Tiada jalan lain untuk kita menyelamatkan negara ini daripada terus musnah KECUALI dengan memilih Pakatan Rakyat dalam PRU13 sebagai kerajaan baru.

Sepatah kata Ku Li, "Seperti anda, saya seorang rakyat Malaysia dan saya cintakan negara kita ini. Malaysia ialah sebuah negara yang cukup indah tapi ada macam-macam masalah. Tak perlulah saya sebutkan kerana saya pasti kita semua tahu apa masalah-masalah ini. Apa yang saya nak sebutkan ialah masa depan negara kita terletak di tangan kita sendiri. Ingatlah walau apa pun terjadi, Malaysia ini negara anda. Ia negara kita. Ia memang banyak masalah. Malaysia perlukan kita semua."

Salam Pagi Juma'at

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger