Wednesday, November 23, 2011

Minta pulak buat kem tentera di kawasan dia

Biasalah, orang gila kuasa ni macam-macam helahnya. Di kala tersepit, dia akan merengek-rengek minta simpati dan berpura-pura baik. Setelah hasratnya tercapai, dia akan menonjolkan dirinya sebagai wira dan tanpa segan-silu terus 'menggigit' kembali pihak yang pernah menolongnya di kala susah. Itulah dia Ibrahim Ali, yang semakin dibenci oleh pengundi Pasir Mas kerana mengkhianti Tuan Guru Nik Aziz dan PAS Kelantan yang telah memberi laluan kepadanya bertanding di Pasir Mas dalam PRU12 lalu menggunakan lambang Bulan.

Setelah mengkhianati PAS, si raja katak itu terus mencari tapak baru untuk menonjolkan dirinya sebagai adiwira Melayu. Lalu Perkasa menjadi pilihan sebagai pentas baru untuk mempopularkan dirinya namun malang bagi si munafiq ini kerana rakyat dah cukup kenal siapa dirinya yang sebenar.

Penulis masih ingat sebelum himpunan Bersih 2.0 berjalan, bukan main lagi si munafiq ini melalak melolong macam orang gila talak memberi amaran itu dan ini hingga ke peringkat membuat kenyataan berbaur ugutan kepada masyarakat Cina agar jangan keluar rumah pada hari himpunan itu.

Rupa-rupanya pada hari himpunan berlangsung, batang hidungnya pun tak nampak. Malah langsung tak kelihatan kelibat ahli Perkasa sebab penulis sendiri turut serta dalam himpunan tersebut. Cuma pihak media ada melaporkan kira-kira 20 orang ahli Perkasa dilihat sedang duduk-duduk minum di sebuah restoran sambil memerhatikan saja ribuan rakyat yang berdemo pada hari itu.

Walhal seminggu dua sebelum tarikh himpunan tersebut, bukan main lagi si raja katak nak tunjuk hero dan mendakwa puluhan ribu ahli Perkasa akan turun berhimpun bagi menggagalkan Bersih 2.0. Porahhhhh

Dan hari ini, sekali lagi si raja katak ni buat lawak bodoh. Bila merasakan karier politiknya akan berkubur, lalu sekali lagi merengek-rengek macam bayi nak menyusu meminta kerajaan membina sebuah kem tentera di kawasan Parlimennya.

Macam-macam alasan yang diberikan termasuk soal keselamatan sempadan Malaysia Thailand. Walhal kita semua cukup sedar permintaan si gila kuasa itu bukan atas dasar keselamatan negara tapi keselamatan karier politiknya yang akan berkubur.

Pada perkiraannya, jika kerajaan bina kem tentera yang besar di kawasannya, bermakna besarlah peluangnya untuk menang lagi di Parlimen Pasir Mas kerana undi tentera. Dia ingat Najib dan UMNO mahu melayan permintaannya setelah segala tindak-tanduknya sebelum ini secara tidak langsung menjatuhkan lagi imej kerajaan UMNO BN itu sendiri.

Kita lihat sajalah gelagat Ibrahim Ali selepas ni. Cuma penulis harap jangan sampai si raja katak itu mati terkujat, sudahlah... Harapannya UMNO akan meminangnya selepas bertindak menikam PAS. Rupanya parti Melayu hapraq pun merasa jijik nak menerimanya. Dahlah masalah dalaman UMNO sendiri cukup kritikal, takkanlah Najib nak menambahkan lagi bebanan parti dengan kehadiran si raja katak itu. Sorrylah...

Anyway, just keep looking what will happen to him soon.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger