Thursday, August 19, 2010

Kain Rentang di Johor - Hanya orang bodoh je yang percaya

Kita semua tahu UMNO kini berada dalam keadaan yang begitu terdesak sekali sehingga tergamak melakukan fitnah terkutuk terhadap PKR dengan membuat kain rentang yang jelas visinya untuk menimbulkan kemarahan orang Melayu Johor terhadap parti pimpinan Anwar Ibrahim.

Langsung tak masuk akal jika PKR yang bertanggungjawab menempah dan memasang kain rentang tersebut di sepanjang laluan kembara Sultan Johor baru-baru ini. Jika dipandang dari susunan kata-kata yang terdapat di kain rentang itu jelas menunjukkan ianya sengaja direka-reka oleh UMNO untuk menyemarakkan lagi sentimen perkauman dalam negara.

UMNO tak usahlah membuang masa dan wang ringgit mereka dengan melakukan kerja keji seumpama itu. Rakyat negara ini dah semakin cerdik dan sedar dengan segala tektik kotor parti hapraq Melayu itu.

Pimpinan UMNO kena insaflah yang sejarah tak pernah menipu. Kita semua masih ingat lagi bagaimana ramai pimpinan pembangkang termasuk PAS yang direhatkan dalam ISA selama 2 tahun dalam Operasi Lalang dalam tahun 1987.

UMNO dan MCA yang bergaduh tapi yang ditangkap pihak lain yang langsung tiada kena mengena dengan konflik tersebut.

Semuanya berkaitan dengan sentimen perkauman. Dan memang pun UMNO akan gunakan isu perkauman ini bila mana mereka berada dalam keadaan terdesak. Rentetan dari perbalahan antara UMNO - MCA pada 1987 telah menyebabkan orang Melayu 'terpedaya' dan 'terpesona' dengan lakonan para pendekar UMNO yang kononnya nak bela Melayu.

Porahhhh....

Dan hari ini sekali lagi UMNO cuba mewujudkan suasana tegang melalui sentimen perkauman bagi meraih kembali sokongan orang Melayu kepada parti hapraq itu. Dan UMNO dikira agak 'bertuah' kerana masih ramai lagi Melayu yang bebal, bangang dan masih boleh ditakutkan dengan pelbagai ugutan tak masuk akal.

Nak buat macamana? Umat Melayu telah dididik oleh UMNO supaya berfikir menggunakan kepala lutut, bukan kepala otak.

Rakyat sewajarnya tidak terpedaya dengan permainan politik keji dan tak bermaruah UMNO selama ini. Perlu disedari bahawa pimpinan UMNO memang cukup takut kalah dalam PRU sebab dosa penyelewengan dan rasuah mereka selama ini. Segala pekong busuk mereka sudah tidak boleh ditutup lagi walaupun mereka memperalatkan Peguam Negara dan Polis untuk melindungi segala pekong tersebut.

Segala yang melanda negara hari ini merupakan satu bala' besar ekoran kebodohan dan kedegilan sekelompok manusia yang terus memilih golongan pemimpin jahat dan tak beriman.

Semuga Allah SWT memberikan hidayah dan petunjuk kepada sekelompok manusia yang degil itu agar berlaku islah dalam diri serta melakukan hijrah dalam PRU13 kelak.

Wallahu'alam.

1 comment:

joecharlie said...

memang BETUL TU Hanya orang bodoh je yang percaya"
16 sept.Anwar ALJUBURI JADI PM MALAYSIA DAN AIR MANI DIJUBUR SAIFUL HAKMILIK TETAP BABI@Brother Anwar Bin Ibrahim.

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger