Tuesday, October 7, 2008

Tahniah Kepada Mufti Perlis

Tindakan Mufti Perlis, Dr. Mohd.Asri Zainul Abidin bersara mengejut baru-baru ini membuktikan kepada kita semua bahawa UMNO memang benci kepada golongan ulama' yang amanah dalam menjalankan tugasnya.

Mufti termuda di Malaysia ini pernah bersuara lantang dalam beberapa isu penting dan kontroversi, termasuk penangkapan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), peralihan kuasa dalam Umno, mubahalah isu liwat Anwar Ibrahim, sambutan Hari Pahlawan di Tugu Peringatan Negara dan pengharaman penyanyi Faizal Tahir.

Dr. Mohd.Asri sendiri mengakui bahawa beliau tidak selesa dengan "permainan politik" beberapa pihak dalam kerajaan negeri berhubung dengan kontraknya sebagai Mufti Perlis.

Sebenarnya apa yang berlaku ini adalah perancangan Allah SWT. Allah mahu menunjukkan kepada beliau betapa 'busuknya' UMNO. Aku mengesyorkan kepada Dr. Mohd.Asri agar menyertai PAS. Terjun terus ke dalam perjuangan Islam. Gelanggang dakwah di dalam PAS terbuka luas. Inilah masanya beliau mencurahkan segala ilmu yang ada kepada seluruh masyarakat Islam di Perlis khususnya, Malaysia amnya.

Marilah kita berdoa' semuga Allah memberikan kekuatan kepada Dr. Mohd.Asri dalam menghadapi ujian ini.

Jazakallah.


No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger