Wednesday, October 15, 2008

Kenalkah Anda Dengan Mereka ?

Kenalkah anda dengan 4 wajah yang cute ini? Mereka ini adalah buah hati Perdana Menteri.

Mereka sentiasa tunduk, patut dan taat di atas segala kehendak 'big bos'. Tak kira masa dan waktu, empat budak suruhan ini pasti melaksanakan segala kehendak PM demi menjaga survival jawatan mereka. Tidak kira samada arahan yang diberi itu bercanggah dengan Islam dan prinsip keadilan, pasti ditunaikan hingga beres.

Mereka inilah yang mengetuai Jabatan Peguam Negara, Polis DiRaja Malaysia, Badan Pencegah Rasuah dan Surahanjaya Pilihanraya Malaysia.

Tak tahulah apa akan jadi dengan mereka ni. Mereka tidak pernah takut dengan amaran Allah. Mereka lebih takut dengan PM dan pimpinan UMNO/BN.

Selagi tak bertaubat, biar Allah melaknati hidup mereka ini. Mereka ini tidak ubah seperti orang Islam di Mekah yang tidak mahu ikut Hijrah Rasulullah disebabkan 'malu alah' dengan Abu Jahal Laknatullah yang telah bagi mereka bermacam-macam projek dan peluang perniagaan.

Kalau puak-puak ini hidup di zaman Saiyidina Umar Al-Khattab RA, dah lama kena pancung leher mereka ni. Dari sudut pandangan Islam, golongan sebegini adalah musuh utama dalam masyarakat. Segala tindakan mereka yang berkonsep 'matlamat menghalalkan cara' ini akan merosakkan sistem keadilan negara serta mengundang kemurkaan Allah. Yang menjadi mangsa adalah golongan yang tidak berdosa. Akhirnya, penjenayah dan perasuah besar bermaharajalela manakala golongan 'ikan bilis' sebagai mangsa.

Bagi yang mengetuai SPR pula, inilah manusia durjana yang sanggup bersekongkol dengan puak-puak munafiq UMNO bagi menjatuhkan kerajaan Islam Terengganu. Penipuan yang dilakukan oleh SPR dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara bagi merealisasikan matlamat UMNO/BN adalah merupakan satu dosa besar. Kepada sesiapa yang terlibat di dalam kerja kotor ini, kamu jawablah kelak di hadapan Allah SWT.

Nasihat aku kepada seluruh penjawat awam, tolong jalankan tugas anda dengan amanah dan jujur. Jangan sekali-kali kamu redha dan bersubahat dengan kerja-kerja kotor ini. Sebagai seorang Islam, kita patut sedar dan insaf bahawa segala rezeki dan kesenangan hidup adalah pemberian Allah SWT.

Semuga Allah SWT memberi hidayah dan petunjuk kepada seluruh umat Islam dalam negara ini. Menyelamatkan kita semua dari siksaan api Neraka.

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger