Monday, March 2, 2015

Hutang RM738 bilion & Lari RM1.007 trilion

HIDUP MELAYU yang menjadi wirid UMNO sejak sekian lama telah berjaya membohsiakan minda majoriti Melayu. Menjadi semacam satu pegangan aqidah bagi mereka doktrin khurafat "Tanpa UMNO hilanglah Melayu". Entah ghuyub ke mana pesanan Rasulullah s.a.w. "Barangsiapa berjuang atas Assobiyyah (bangsa), mereka bukan di kalangan umat aku" dari jiwa mereka. Peliknya setiap kali muncul sambutan Maulidul Rasul, mereka yang sibuk dengan pelbagai program ceramah di masjid surau di seluruh negara namun masih tak faham apa yang Nabi suruh dan tinggalkan.

Amat menyedihkan bila dah ke tahap lidah mengungkapi "Biarlah mereka rasuah asalkan UMNO perintah". Apa maknanya ni? Tak mengapa langgar yang HARAM asal Melayu berkuasa. Assobiyah mengatasi agama. Kesongsangan ini mengekalkan penguasaan UMNO BN selama 58 tahun dan kini negara di ambang 'maut' dengan hutang RM738 bilion ekoran penyelewengan, rasuah dan kronisme yang telah sebati dlm pentadbiran kerajaan BN.

Dr Zeti Aziz Gabenor BNM mengesahkan jumlah hutang negara hingga Mac 2014 berjumlah RM700.1 bilion bersamaan 65.2 hasil KDNK. Rakyat tak tahu Kementerian Kewangan telah menetapkan had maksima hutang yang dibenarkan pada kadar 55% KDNK (590.6 bilion) saja. Bermakna negara telah BANKRAP.

Penganalisis antarabangsa mendedahkan peningkatan hutang negara akibat amalan rasuah dan penyelewengan seperti berikut;
~ Era Mahathir (23 tahun) RM100 bilion
~ Era Pak Lah (5 tahun) RM150 bilion
~ Era Najib (2013 - skrg) RM488 bilion
Jumlah keseluruhan RM738 bilion. Manakala jumlah wang negara yang dibawa lari ke luar negara berjumlah RM1.007 trilion.

Dah sampai masanya rakyat sedar dari kealpaan ini, khususnya ahli UMNO yang masih dibelenggu kepercayaan khurafat "Hanya UMNO pandai memerintah". Penulis setuju memang pemimpin UMNO pandai. Kepandaian mereka hanya menipu dan merompak kekayaan negara.

Tiada pilihan lain lagi kecuali UMNO BN wajib digulingkan dalam PRU14.

Wallahu'alam.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger