Saturday, May 1, 2010

Melayu / Bumiputera hanya RM100 je....

Janji manis, tipu, songlap duit... memang dah kerja UMNO. Macam nak tercabut lidah pemimpin PR beri nasihat dalam kempen mereka di Hulu Selangor agar jangan percaya dengan segala janji UMNO tapi masih ada yang berdegil dan gelap mata bila dijanjikan dengan RM100 seorang bila mengundi BN. Nah sekarang apa dah jadi beb ?

Kadang-kadang tu terlepas juga cakap "Padanlah dengan muka kau orang. Orang dah habaq jangan sokong BN tapi masih lagi dok bengong macam tu juga. Bila dah kena tipu, barulah nak menyesal dan terhegeh-hegeh buat laporan Polis. Tak payahlah nak buang masa buat repot hanya pasal RM100. Undi hangpa dah bagi pada BN. Dan mereka dah menang pun di Hulu Selangor. Salinan repot tu simpan ajelah dan buatkan frame yang cantik sebagai satu peringatan agar lain kali jangan kena tipu lagi.

Di mana maruah dan harga diri kita semua hah! Apakah maruah umat Melayu/Bumiputera dalam negara ini boleh dijual-beli dengan harga RM100? Wana'uzubillah... Jika dilihat apa yang berlaku dalam PRK Hulu Selangor, punyalah hina dan rendahnya harga diri orang Melayu/Bumiputera yang sanggup mengundi BN hanya dengan janji bayaran RM100. Lepas tu bukan dibayar segera. Kena mengundi dulu, baru dibayar. Lastly, kena tipu...

Saya malas nak tulis panjang-panjang. Kesimpulannya... inilah akibatnya jika umat Islam masih berdegil dan terus memberi sokongan kepada UMNO yang sesat dan zalim.

Allah SWT dah tegaskan dalam Al-Qur'an bahawa Dia akan menghinakan sesuatu kaum yang engkar dengan melantik pemimpin yang jahat dan zalim sebagai pengajaran agar mereka kembali beriman. Jika kaum itu terus berdegil, Allah akan memusnahkan mereka dan digantikan dengan kaum yang lebih baik dan beriman kepada-Nya.

Apakah kita mahu Allah terus menghinakan kita semua umat Islam sebagaimana yang berlaku hari ini.

Sebagai renungan bersama.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger