Friday, May 29, 2009

Mata Lebam Anwar - Bekas Polis Libatkan Ghani dan Mus

Sebentar tadi saya menjenguk website themalaysianinsider dan membaca satu berita bertajuk Ex-Cop Implicates Abdul Ghani, Musa in Anwar black-eye case, clears Dr.M.

Semalam, website yang sama menyiarkan berita bertajuk Mat Zain claims defamation plot ahead of Anwar case

Bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim (bersara 2001) mendakwa memang ada komplot peringkat tinggi yang menggunakan notis bankrapsi untuk menjatuhkan kredibilitinya berikutan beberapa kes termasuk kes liwat Ketua Pembangkang DSAI.

Beliau juga menegaskan terdapat 'tangan tersembunyi' individu yang sangat berkuasa mahukan tindakan notis bankrapsi ini dikenakan ke atasnya bagi menjatuhkan kredibilitinya dan/atau melumpuhkan kemampuannya dan menghalangnya daripada memberi bukti menentang Peguam Negara dan Musa Hasan yang bertanggungjawab memalsukan bukti dalam kes mata lebam Anwar Ibrahim dalam tahun 1998.

Mat Zain dalam kenyataannya juga percaya bahawa notis bankrapsi itu juga ada kaitan dengan rayuannya kepada ahli lembaga Suruhanjaya Anti-Rasuah Malaysia agar membersihkan namanya selepas badan tersebut membersihkan nama Ghani dan Musa daripada tuduhan memalsukan bukti sebagaimana didakwa oleh Anwar.

Memang itulah kerja UMNO dan pimpinannya. Serupa saja dengan Yahudi Zionis. Bagi mereka "matlamat manghalalkan cara". Di Mahsyar kelak, pimpinan UMNO dan para pengikutnya akan berbaris di belakang Firaun, Namrud, Abu Jahal, Abu Lahab, Abdullah Ubai dan rakan sekutu mereka yang lain.

Mereka merasakan Anwar adalah satu ancaman besar yang perlu dihapuskan. Apatah lagi sekarang Anwar sebagai Ketua Pembangkang dalam Dewan Rakyat. Segala kes rasuah, jenayah dan penyelewengan semua pimpinan tertinggi UMNO dalam 'kocek' Anwar. Kita lihat sajalah bagaimana kesannya terhadapnya Najib apabila Anwar mendedahkan tentang isu pembelian kapal selam Scorpene yang turut melibatkan kes pembunuhan Altantuya.

Perlu diakui yang Najib sekarang macam 'cacing kepanasan' walaupun sedang duduk di kerusi selesa No.1 negara. Sehingga kini kita masih tidak tahu apakah jenis tindakan yang bakal diambil oleh Setev Sharibuu dan kerajaan Mongolia. Seluruh penduduk dunia dah tahu memang Najib dan Rosmah terlibat dalam pembunuhan terkejam ini.

Najib sudah tentu menyimpan dendam peribadi terhadap Anwar. Sebab itulah Datuk Mat Zain menegaskan bahawa ada tangan tersembunyi individu yang sangat berkuasa mahu agar beliau dihalang dari memberikan bukti penting yang melibatkan Ghani Patail dan Musa Hasan dalam kes mata lebam Anwar.

Semakin hari ramai yang tampil mendedahkan segala keburukan para pimpinan UMNO. Juga perbalahan sesama sendiri. Marilah kita terus berdoa' agar Allah SWT segera menghancurkan UMNO bagi mengelakkan lebih ramai lagi umat Islam yang akan sesat kelak.

Adios.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger