Wednesday, May 27, 2009

UMNO Dijangkiti Virus H1N1 - Leave It Now !

Lembik-lembik Paklah pun tapi zaman dia perintah takde pulak kita dok dengaq UMNO Negeri kecoh macam la ni. Apa dah jadi dengan UMNO Perlis ? Haru-biru sampai ada yang berhasrat akan 'lompat' masuk Pakatan Rakyat. Hanya depa dok tunggu 'kepala' mereka. Kalau Dato' Hashim buat keputusan meninggalkan UMNO dan masuk Pakatan Rakyat, maka para pengikutnya turut sekali berhijrah ke 'jalan yang lurus' (masuk PAS atau PKR).

Sejak Maharaja Jib take over negara dan UMNO, macam-macam krisis dalaman berlaku. Bukan setakat UMNO saja bergelora, parti komponen BN yang lain pun dilanda tsunami. Terkini krisis besar melanda PPP. Sampai ada 2 Presiden. M.Kayveas dan T.Murugiah. MCA dan MIC memang dah lama menyimpan 'geram' dengan UMNO sejak rombakan kabinet oleh Najib. Cumanya mereka tak 'against' secara terang-terang. Ibarat api dalam sekam.

Apa yang berlaku di Perlis ni merupakan satu lagi 'clear sign' yang UMNO akan hancur. Inilah akibat dan balasannya jika tidak mengambil Islam sebagai dasar parti. Rasa tidak puashati yang berlaku di kalangan pimpinan mereka tidak pernah surut. Perasaan dendam, marah, gila kuasa dan pelbagai lagi sifat-sifat keji sudah lama bersemayam dalam jiwa seluruh pimpinan UMNO di semua peringkat.

Jawatan direbut bukan lagi untuk menunaikan amanah dan tanggungjawab untuk membela bangsa sendiri tetapi hanyalah semata-mata untuk mengaut segala kekayaan yang ada. Budaya kroni, anugerah projek dan AP, berlumba-lumba menimbunkan kekayaan, jatuh menjatuhkan sesama sendiri, skandal seks dan penyelewengan, rasuah dan pelbagai lagi kebejatan tingkahlaku yang tak sepatutunya telah berakar-umbi dalam UMNO kini.

Semuanya ini mula diajar oleh sang manusia yang memuja Kamal Ataturk, Mahathir. Selama 23 tahun si mamak tua ini memerintah, maka selama itulah UMNO melalui proses perubahan menjadi Parti Hapraq orang Melayu. Akhirnya UMNO berjaya menjadi sebuah parti anti-Islam No.1 dalam negara. Budaya politik wang berkembang-biak sehingga menjadi darah daging. Pelbagai kes jenayah oleh pimpinan UMNO dikira 'halal'. Wang negara dan rakyat dijadikan milik UMNO untuk ditong-tong sama sendiri. Satu untuk kau, satu untuk aku. Sepuluh untuk kau, seratus untuk aku. Segala hak-hak keistimewaan orang Melayu dirampas. Berpuluh tahun Orang Melayu diperbodohkan dengan pelbagai sandiwara manis sehingga lena. Dan memang pun pimpinan UMNO cukup suka dengan kebodohan dan kemiskinan orang Melayu. Hanya inilah saja jalan untuk memperbudakkan bangsa sendiri.

Yang sedihnya, ahli UMNO masih boleh percaya dengan agenda bohong pimpinan mereka untuk bela Melayu. Semuanya gagal. Samada di sudut ekonominya maupun di sudut pembangunan insan yang cemerlang. Lihat saja apa yang berlaku hari ini. Sebut saja. Segala macam gejala sosial dan jenayah yang melibatkan majoriti anak Melayu. Dari segi kemiskinan, bangsa Melayu dan bumiputera masih menjuarai kategori ini. Ringkasnya, orang Melayu masih jauh ketinggalan dalam semua bidang.

Kini sudah sampai masanya UMNO hancur dan lenyap dari alam maya ini. Bukan orang luar yang menghancurkan UMNO tetapi para pimpinannya sendiri. Cumanya UMNO agak sedikit bertuah dapat bertahan agak lama disebabkan kebodohan ahli-ahlinya. Kalaulah ahli UMNO terdiri dari kalangan orang yang cerdik dan bijak berpolitik, maka lebih awal kepupusannya.

Berbalik kepada krisis Perlis. Pergolakan yang berlaku berpunca dari rasa tidak puashati di kalangan para penyokong Shahidan Kasim. UMNO Perlis berpecah kepada 2 kumpulan. Kumpulan Shahidan dan group pecacai MB Perlis sekarang, Mohd.Isa Sabu. Tsunami yang melanda UMNO Perlis ini bermula sejak Mac lagi. Rasa tidak puashati ini mula timbul apabila orang Shahidan 'memberontak' kerana bos mereka selaku Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri tidak dilantik semula sebagai MB selepas PRU12. Pekong dalaman UMNO Perlis sudah tak boleh disorok lagi apabila Najib mengambil-alih kerusi Presiden UMNO dan PM. Begitulah juga yang berlaku di Terengganu. Hal yang serupa saja.

Sapa pun marah. Patutnya yang jadi MB adalah Pengerusi UMNO Negeri. Bila berlaku sebaliknya tentulah orang marah. Cuba tanya kat Najib kalau dia tak dilantik sebagai PM walaupun duduk di kerusi Presiden UMNO. Silap-silap boleh jadi 'gila babi' dibuatnya.

Apa yang berlaku pada UMNO hari ini adalah kesinambungan daripada segala kerakusan dan ketamakan kuasa, penyelewengan dan rasuah serta pelbagai lagi kejahatan yang dilakukan oleh para pimpinan UMNO di semua peringkat. Bak kata orang, jika kepala ikan dah busuk, maka seluruh badannya juga turut menjadi busuk.

Itulah UMNO, sebuah parti yang sudah terlampau jauh menyimpang dari matlamat asal penubuhannya. Lebih malang lagi dasarnya terbukti bertentangan dengan Islam sebagaimana disahkan sendiri oleh Almarhum Tunku Abd.Rahman yang mengakui UMNO berfahaman sekular. Fahaman Kristian yang menyesatkan. Malangnya ahli UMNO yang Islam masih tidak memahami persoalan ini. Selama ini mereka beranggapan duduk dalam UMNO tidak menjadi kesalahan dan tiada kena mengena dengan persoalan Aqidah.

Sementara nyawa masih ada, umat Islam di Malaysia perlu sedar bahawa menyokong UMNO merupakan salah satu cabang daripada perkara yang boleh merosakkan iman dan aqidah. Dalam Al-qur'an ada disebut bagaimana orang Arab di Mekah yang telah memeluk Islam hasil dakwah Rasulullah tetapi jadi ahli neraka. Mereka dimasukkan ke dalam Neraka hanya disebabkan keengganan mereka mengikut Rasulullah berhijrah ke Madinah. Keengganan ini disebabkan mereka malu dengan Abu Jahal dan Abu Lahab yang telah banyak memberi 'projek'.

Mereka yang dah peluk Islam di Mekah ketika itu tidak menyedari dan memahami bahawa Allah yang memerintahkan mereka ikut Rasulullah S.A.W. berhijrah ke Madinah untuk membantu Baginda mendirikan negara Islam di sana. Yang dikecualikan hanyalah yang sakit, orang tua dan kanak-kanak.

Apa bezanya dengan ahli UMNO yang ada hari ini. Mereka sedar dan tahu bahawa PAS adalah satu-satunya parti dan jamaah Islam yang mahu menegakkan Daulah Islamiyyah dalam negara ini. Malangnya ahli-ahli majoriti umat Islam masih berdegil untuk terus bersama UMNO yang jelas parti sesat dan menentang Islam. Sikap dan tindakan mereka ini tiada bezanya dengan sikap orang Islam di Mekah yang enggan mengikut Rasulullah berhijrah.

Satu bukti jelas yang Allah nyatakan dalam Al-Qur'an. Jika hati ahli dan para penyokong UMNO masih tidak berubah juga sehingga ke akhir hayat, maka nasib mereka sama saja dengan orang Mekah yang telah peluk Islam.

Wahai ahli dan para penyokong UMNO, berhijrahlah sebelum terlambat.

Syukran...

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger