Tuesday, October 18, 2011

Caj Maxis Broadband dah naik

Penulis mula melanggan Maxis Broadband pada 17 Mac 2011. Pakej yang dipilih ialah 1.5GB dengan bayaran bulanan RM48. Bermula 17 April, penulis mula membayar bila berjumlah RM48 sebagaimana ditetapkan. Dan pada hari Ahad lalu, ketika mahu menjelaskan bil penggunaan dari 18 Ogos - 17 September, penulis terkejut kerana bil penggunaan telah dinaikkan kepada RM57.70. Kenaikan berjumlah RM9.70.

Jika diambil kira kenaikan cukai 6%, bermakna caj Maxis Broadband penulis telah dinaikkan sebayak RM2.88 sejak 4 bulan lalu dan jumlah tambahan RM9.70 itu merupakan tunggakannya.

Berikut adalah bukti pembayaran yang telah dibuat penulis secara online pada Ahad lalu.



Kenaikan ini membuktikan kerajaan Malaysia di bawah rejim celaka UMNO memang dah takde duit.

Dan memang terbukti bila Kementerian Kewangan, dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok, menjelaskan hutang negara sehingga 30 Jun 2011 berjumlah RM437.2 bilion atau 52.7 peratus daripada KDNK.

Sebagai rakyat, seharusnya kita peka dengan isu hutang negara ini kerana ianya melibatkan masa depan tanahair yang akan diwarisi oleh anak cucu kita.

PRU13 adalah masa terbaik untuk kita jatuhkan rejim UMNO BN yang korup selama ini. Amalan korup inilah yang menyebabkan negara terpaksa menanggung hutang hampir setengah trilion. Percayalah, jika UMNO BN masih terus diberi mandat dalam PRU akan datang, bermakna negara akan jatuh bankrap sebelum 2015.

Selamatkan Malaysia daripada rejim celaka UMNO BN.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger