Monday, December 6, 2010

Rasuah - Khir Toyo didakwa

Sebenarnya penulis kurang 'mood' nak mengulas isu bekas MB Selangor yang telah didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam hari ini berhubung pemilikan dua lot tanah dan sebuah rumah mewah di Seksyen 7, Shah Alam. Memang pun penulis dan rakyat marhaen mahukan orang yang dah merompak dan menyamun harta rakyat Selangor itu dibawa ke muka pengadilan agar menerima hukuman yang setimpal. Namun bolehkah kita yakini Hakim yang membicarakan kes ini benar-benar bebas dan berani?

Kita semua sedar sejak zaman si mamak tua lagi sistem kehakiman dan keadilan dalam negara ini telah musnah sama-sekali. Semuanya berada di bawah arahan No.1. Peguam Negara, PDRM, SPRM dan Kehakiman mesti ikut kemahuan PM.

Pada perkiraan penulis, hanya ada dua opsyen saja bagi meramalkan tentang nasib si penyamun besar Selangor itu.

Pertama - Jika Khir Toyo memang dah tak diperlukan lagi di Selangor malah dilihat menjadi liabiliti bagi UMNO Selangor, bermakna nasib dan masa depan karier politiknya bergantung pada perbicaraan dan keputusan mahkamah kelak.

Kedua - Jika Najib masih sayangkan Khir, bermakna perjalanan perbicaraan kes Khir Toyo akan mengikut skrip kuasa eksekutif. Dan Hakim yang membicarakan kes ini sudah pasti dari spesis 'Gula-Gula Hacks'.

Berita lanjut di sini

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger