Tuesday, September 30, 2008

UMNO / BN Semakin Tenat

Sebagaimana yang dilaporkan oleh Harakahdaily, 60% ahli Parti Gerakan menggesa agar parti tersebut keluar dari komponen BN. Malah Pemangku Presidennya, Dr. Koh Tsu Koon sendiri mengakui bahawa parti tersebut sedang menimbangkan untuk meninggalkan BN dan menyertai Pakatan Rakyat.

Jika benarlah Parti Gerakan ini akan meninggalkan BN dan menyertai Pakatan Rakyat (PR), tak mustahil MIC dan MCA juga kemungkinan besar akan mengikut jejak langkah Gerakan. Senario ini pastinya akan lebih menjerut leher UMNO sebagai tunggak BN.

Hari ini, masyarakat Cina dan India telah menunjukkan bukti bahawa mereka adalah golongan yang celik politik. Masyarakat Cina memang telah lama membuktikan bahawa merekalah golongan yang paling hadapan dalam arena politik negara. Kemudian diikuti oleh masyarakat India apabila mereka membuktikannya dalam PRU12 Mac lalu. Yang masih dok bangang dan tak faham-faham pasal politik ni ialah bangsa Melayu UMNO. Mereka tetap mempertahankan kebangangannya. Sungguh berjaya pihak kolonial Inggeris membangangkan orang Melayu UMNO ini sejak belum merdeka lagi.

Jika benarlah ramalan aku ni, UMNO hanya mengharapkan rakan komponen BN dari Sabah dan Sarawak sajalah. Itu pun kalau mereka masih nak kekal lagi dalam BN. Agaknya mahukah mereka terus kekal sebagai komponen BN jika PR dah memerintah Malaysia ? Sanggupkah mereka jadi pembangkang ? Sanggupkah Ketua Menteri Sabah dan Sarawak serta kuncu-kuncunya berhadapan dengan pengadilan mahkamah di atas segala penyelewengan dan rasuah yang mereka lakukan ?

Yang pastinya, kita sebagai rakyat Malaysia yang membayar cukai mahukan Kerajaan PR bertindak tegas terhadap puak-puak perasuah dan perompak wang rakyat ini. Bawa mereka ke muka pengadilan. Rampas balik segala hasil rasuah dan penyelewengan mereka. Isytiharkan secara rasmi jumlah keseluruhan penyelewengan mereka. Biar seluruh rakyat tahu dan sedar siapakah sebenarnya petualang negara.

Nampaknya UMNO sedang menuju ke 'liang lahad'. Memang patut pun. Dah terlalu tua dan nyanyuk. Ditambah pula dengan penyakit 'kanser kronik' yang dihidapinya sejak sekian lama. Inilah akibatnya apabila sebuah parti yang dipimpin oleh puak-puak munafik yang melampaui batas. Berlagak macam tuhan. Menolak Undang-Undang Allah (Al-Qur'an). Mengambil undang-undang toghut (sekular) sebagai undang-undang negara. Hidup bertuhankan hawa nafsu dan hartabenda. Khazanah negara dijadikan milik keluarga dan kroni. Rakyat terus-menerus ditipu, diperbodohkan dan dibebankan dengan kenaikan kos sara hidup. Masalah gejala sosial dan jenayah semakin meruncing dari masa ke semasa. Rakyat diugut dengan berbagai akta jika menentang. Hasilnya, rakyat hidup dalam keadaan tertekan dan berfikiran jumud. Tiada kebebasan bersuara.

Hari ini, UMNO dikejutkan dengan kebangkitan rakyat secara menyeluruh. Lebih memedihkan lagi apabila rakan dalam komponen BN satu persatu mula mengorak langkah 'menuntut cerai' darinya. Jika senario ini berterusan, UMNO akan jadi 'duda' yang gila talak.

Wahai UMNO, sekarang sudah sampai masanya kamu menerima balasan tunai dari Allah SWT di atas segala kemungkaran dan kekejian yang telah kamu lakukan selama ini. Jangan salahkan orang lain tapi pandanglah keburukan sendiri.

Marilah kita berdoa' di penghujung Ramadhan ini semuga Allah SWT menghancurkan UMNO.

Mampus UMNO !

Sekian.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger