Tuesday, January 31, 2012

Murtad pasal sekular

Rasanya beberapa posting sebelum ni, penulis telah kemukakan hujah para Ulama' Muktabar yang bertunjangkan Al Qur'an dan Hadis yang menjelaskan bahawa Aqidah boleh rosak dek sekular. Samada yang melaksanakan dasar sistem toghut itu atau yang menyokongnya, mereka semua telah terkeluar dari Islam walau masih bersolat, puasa, zakat dan haji KECUALI bagi mereka yang segera meninggalkannya dan bertaubat.

Di sini penulis nukilkan semula hujah beberapa orang Ulama' Muktabar itu.

Pertama : Fatwa Almarhum Syeikh Mustafa Sabri (mantan Mufti Kerajaan Khilafah Uthmaniyyah Turki) menegaskan;

"Jalan pintas untuk jadi kafir ialah dengan memisahkan agama dari politik"

SEKULAR merupakan ajaran Kristian yang memisahkan agama dari politik (pemerintahan). Dan UMNO sendiri merupakan sebuah parti berfahaman sekular. Maka tidak hairan bila UMNO memerintah negara ini dengan dasar sekularnya.

Kedua : Fatwa Almarhum Prof Dr Hamka dalam menafsirkan ayat Qu'ran dalam Surah Al An'am, ayat 159. Tegasnya;

"Barangsiapa yang ada keyakinan dalam hati bahawa ada sistem lain yang lebih baik daripada sistem Islam, maka kafirlah mereka walau masih bersolat."

Ketiga : Fatwa Prof Dr Yusof Al Qardawi berbunyi;

"Mana-mana individu Muslim yang menyokong sekular, hilang Islamnya dan kekal dalam neraka."

Menyentuh soal isu murtad yang melanda negara selama ini, akhirnya Pengerusi TERAS, Cikgu Azmi sendiri mengakui bahawa dasar sekular kerajaan punca gejala itu berlaku.

Baguihlah sebab kali ini Cikgu Azmi sendiri buat kenyataan secara terbuka.

Hanya ada satu jalan penyelesaian saja bagi menangani isu murtad ini. Yaitu kena jatuhkan terlebih dahulu paksi segala kejahatan dalam negara. Sapa dia? UMNO.

Bagi orang Islam yang masih nak dok pertahankan parti Melayu Munafiq hapraq tu, sila fikir dan renung-renungkan dahulu apa natijahnya nanti bila mati kalau tak sempat bertaubat.

Wallahu'alam

1 comment:

ANNAS said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger