Wednesday, May 5, 2010

Gadai Laut M'sia : Bukti negara dah takde duit...

Dari dulu lagi kita dok habaq negara ni akan bankrap jika UMNO terus memerintah, ramai ahli dan penyokong UMNO marah dan tuduh kita buat fitnah. Inilah masalah orang Melayu/Bumiputera kita hari ini. Langsung tak boleh pikiaq secara rasional. Kalau kita kata mereka bebal, nanti kecil hati pulak. Persoalannya sekarang, negara ini sedang berada di ambang kehancuran. Bukan setakat hancur ekonomi malah di segenap sudut.

Nah sekarang ni kerajaan UMNO/BN nak serah telaga minyak di blok L dan M pada Brunei dengan harga USD 100 bilion (RM 340 bilion). Dan kedua blok ini akan dikeluarkan dari peta Malaysia. Bahasa mudahnya, menjual perairan...

Persoalannya mengapa kerajaan UMNO-Najib sanggup gadaikan 2 blok ini kepada Brunei sedangkan anggaran hasil minyaknya melebihi RM 340 bilion ?

Saya melihat 'tindakan paling bodoh' ini sebagai satu 'backup plan' kerana kewangan negara berada dalam keadaan kritikal. Ditambah pulak kerakusan pasangan iblis No.1 negara yang memang dah terkenal sebagai 'mata duitan'.

Najib selaku PM sudah tentu mahu membuktikan yang dia adalah PM yang terbaik. Apatah lagi pelbagai pakej rangsangan ekonomi yang dibuatnya sudah tentu memerlukan modal yang besar. Justeru, cara yang paling cepat untuk dapat duit ialah dengan menggadai 2 blok perairan negara kepada Brunei.

Tak tahulah apa nak jadi dengan negara kita ni. Belum pernah berlaku dalam sejarah dunia moden bila mana pemimpin sanggup menggadai dan menyerahkan perairan negara sendiri kepada negara lain kecuali pemimpin celaka UMNO.

Saya sendiri tak pasti adakah makhluk yang sedang memegang tampuk kekuasaan negara hari ini dari jenis manusia atau iblis ? Setahu saya dalam golongan iblis tiada manusia tetapi dalam golongan manusia memang ramai iblis dan syaitan.

Renungkanlah...

- Di manakah maruah dan harga diri kita sebagai rakyat jika kita terus berdiam diri tanpa membuat sebarang tindakan ?

- Mahukah kita negara ini terus digadai oleh para pemimpin UMNO yang rakus dan jahat ?

- Ingatlah selepas ketiadaan kita nanti, negara ini akan diwarisi oleh anak cucu keturunan kita semua. Apakah kita mahu mewariskan sebuah negara yang rosak kepada mereka ?

- Sedarlah... ekoran kesalahan kita memilih pemimpin, inilah akibatnya yang perlu ditanggung oleh seluruh rakyat...

- Sampai bilakah kita mahu ditipu oleh pemimpin zalim, jahat dan rasuah ?

- Apakah bangsa Melayu/Bumiputera boleh dijual-beli dengan nilai RM50 / RM100 dalam pilihanraya ?

- Tidak cukup lagikah segala bentuk kezaliman yang dilakukan oleh UMNO/BN terhadap rakyat ?

- Adakah kita mahu tunggu sehingga terkena pada batang hidung sendiri baru nak insaf ?

Kita wajib menjatuhkan UBN dalam PRU13 jika mahu selamatkan Malaysia.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger