Monday, August 6, 2012

Orang bangang percaya Shahrizat

Tak taulah bahasa apa lagi nak digunakan bagi menggambarkan betapa kejinya perangai dan sifat munafiq pimpinan UMNO ni. Paling dikesalkan bila ada lagi orang yg ngaku Islam kat negara ni masih boleh terpedaya dengan tipu-helah dan pembohongan para pimpinan UMNO. Inilah padahnya bila beriman pada sebahagian Al Qur'an dan kufur sebahagiannya lagi. Justeru, Allah SWT mematikan hati mereka daripada melihat kebenaran hakiki.

Semalam, bekas Menteri Wanita bagitau yang dia tak tahu menahu pasal Projek Lembu Fidlot NFC yang melibatkan wang rakyat RM250 juta. Sapa yang nak percaya dengan si Shahrizat ni sedangkan projek itu dikurniakan kepada syarikat suaminya.

Pendedahan beserta dokumen bukti yang didedahkan oleh Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli, sudah cukup untuk menjelaskan segala-galanya tentang penyelewengan yang dilakukan oleh keluarga Shahrizat namun betina lidah bercabang itu tanpa harga dan maruah diri masih boleh menafikan penglibatannya.

Projek NFC ini diluluskan di zaman Pak Lah. Sepatutnya peruntukan itu digunakan untuk membantu rakyat di kalangan penternak-penternak lembu yang sedia ada dan juga mereka yang berminat untuk menceburkan diri dalam bidang ini bagi meningkatkan taraf sosio-ekonomi mereka.

Tentunya peruntukan yang besar itu bukan saja untuk membekalkan lembu-lembu baka yang bermutu tinggi, juga menyediakan latihan khusus agar penternak ada ilmu dan kemahiran tinggi dalam bidang ternakan agar misi dan visi projek NFC itu mencapai matlamat dan sasarannya. Malangnya, apa yang berlaku sebaliknya. Pengumuman peruntukan Projek Lembu Fidlot dibuat sekadar menyedapkan hati rakyat saja. Hakikatnya bukan untuk rakyat tapi untuk mengkayakan kroni mereka sendiri.

Shahrizat boleh buat penafian semahunya tapi rakyat hari ini semakin celik mata hatinya, juga semakin kenal siapa UMNO sebenarnya. Penyelewengan wang rakyat oleh UMNO dah tak boleh disorok lagi. Satu demi satu kebobrokan UMNO didedahkan oleh 'orang dalam' sendiri.

Gulingkan rejim UMNO BN dalam PRU13 bagi menyelamatkan negara ini.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger