Saturday, March 3, 2012

Makin merapu si tua ni

Nak dimarah, dah tua. Nak dimaki pun tak guna sebab semakin nyanyuk. Cuma penulis nasihat agar bapak si Marina ni cepat-cepatlah bertaubat sebelum Izrail datang. Itu pun kalau nak tobat. Sebelum ni dok kata Hukum Hudud takde dalam Al-Qur'an, hanya ciptaan manusia saja. Wana'uzubillah. Semalam pulak dok cakap negara akan bankrap kalau kerajaan laksanakan gaji minimum RM1,500.

Mungkin si tua ni buat-buat lupa atau memang sedar akan segala dosa dan kesalahannya sepanjang menerajui negara selama 23 tahun. Negara mula menuju ambang kemusnahan di zamannya. Amalan rasuah, kronisma dan nepotisma berkembang-biak dan subur di eranya.

Bukan setakat negara jadi rosak malah Islam terus ditekan dari segenap penjuru bagi memastikan rakyat semakin jauh daripada ajaran Kitab Wahyu dan Sunnah. Peristiwa berdarah Memali adalah bukti betapa si tua ini cukup benci dengan Islam hingga sanggup menggunakan polis untuk membunuh umat Islam yang mahu mendalami ilmu agama.

Pelbagai tuduhan dan fitnah dilemparkan kepada Assyahid Ustaz Ibrahim Libya yang begitu komited mendidik dan mentarbiyyah penduduk Baling agar kembali kepada ajaran Islam yang syumul.

Dan semalam, semakin terserlah kenyanyukannya bila dok kata "Negara mungkin bankrap jika laksanakan dasar gaji minimum".

Wahai Che' Det, negara boleh jadi bankrap kerana rasuah dan penyelewengan. Bukan kerana perlaksanaan gaji minimum.

Sepanjang pemerintahannya + 2 tahun Pak Lah (2000 - 2010), sejumlah RM 1.07 trilion wang rakyat telah dibawa lari ke luar negara oleh para kroni dan penyamun besar. Inilah antara punca negara sekarang sedang berada di ambang bankrap.

Selain jumlah sebesar itu, ekoran amalan rasuah dan penyalahgunaan kuasa, pada tahun 2010 saja, sejumlah RM26 bilion wang rakyat lesap akibat rasuah. Hutang negara pula sudah mencecah hampir RM500 bilion pada 2011.

Berikut ialah ringkasan jumlah wang rakyat yang lesap;

1- RM1.07 trilion dibawa lari ke luar negara,
2- Penyelewengan RM500 juta dalam perjanjian pembelian Scorpene,
3- RM498 juta dalam urusan pembelian pesawat Sukhoi,
4- Kerugian MAS RM10.2 bilion,
5- Kerugian Perwaja Steel RM7 bilion,
6- Penyelewengan PKFZ RM12 bilion,
7- Penyelewengan RM250 juta dalam skandal NFC,
8- RM26 bilion lesap akibat rasuah,
9- Kerugian Proton RM3.4 bilion.

... pembaca boleh kira sendiri jumlah keseluruhannya.

Semua kerugian yang tercatat di atas adalah berpunca daripada amalan rasuah dan penyelewengan yang berlaku selama ini. Dan angka-angka inilah yang menyebabkan ekonomi negara tersungkur dan hilang daya saing. Akhirnya bankrap.

Mahathir sedar segala kesilapannya tapi sampai mampuih pun dia tak akan ngaku segala kebobrokan yang berlaku sepanjang pemerintahannya. Mana bisa dia ngaku sebab dia sendiri kaki songlap. Cuma si tua ni ada bijak sikitlah kerana segala hasil rompakan wang rakyat tak diletak atas namanya. Guna nama isteri dan anak-anak. Dan hari ini, Mukhriz dilaporkan sebagai salah seorang yang terkaya di Malaysia.

Sabarlah Mahathir, kau tunggu sajalah jawapan daripada Allah. Kalau umur hang panjang, sempatlah tengok kejatuhan UMNO BN. Kalau tak, anak-anak hang akan menerima balasannya nanti. Paling koman pun, masuk penjara. Bukan anak hang saja, Pak Lah, Najib, Rosmah dan seluruh pimpinan UMNO BN yang ada kes rasuah dan jenayah akan diheret ke mahkamah rakyat. Termasuklah para kroni mereka.

Tak usahlah cuba sembunyikan pekong sendiri.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger