Wednesday, March 18, 2015

Projek Mahathir langgar Najib

Almarhum TGNA sendiri akui Mahathir seorang PM yang bijak dan sangat licik mengatur strategi politik. Seorang pemimpin PAS yang menemui Almarhum di Institut Pemikiran Tok Guru bertanya "Macamana Tok Guru mampu berhadapan dengan Mahathir tika dia PM dan Pengerusi UMNO Negeri Kelantan?" Dengan rendah hati kata Tok Guru "Bukan mudah untuk berhadapan dengan orang sebijak Mahathir. Ambo akui memang tak mampu nak berlawan dengannya kalo sekadar guna otak saja. Apa yang ambo mampu buat ialah setiap malam bangun munajat dan minta pertolongan Allah".

Di kalangan pemimpin UMNO maupun pihak lawan sendiri sedar Mahathir memang 'genius' dan licik. Juga seorang yang tak mudah percaya rakan, apatah lagi musuh politiknya. Hanya setia dan percaya pada Hasmah saja. 2 Timbalannya mengalah dan dijatuhkan. Musa Hitam, Ghaffar Baba dan Anwar Ibrahim.

Hanya Anwar saja yang berani melawannya namun terpaksa membayar harga sangat mahal bila dipecat pada 2 September 1998 dan 'rehat' 5 tahun di Sg Buloh.

Sumber menyebut Mahathir mahu Ku Li jadi PM selepas Najib dipaksa berhenti. Muhyiddin bukan lagi pilihan kerana menderitai kanser tahap 3. Ku Li bersetuju dengan projek 'langgar' Najib oleh Mahathir. Namun Ku Li kata perlu sokongan dari PR khususnya PAS dan PKR.

Untuk meraih sokongan PAS, Hudud dibenar laksana dan Royalti Minyak diberi pada Kelantan. Di pihak PKR pula, diberi jaminan Anwar akan dibebaskan.

Difahamkan Mahathir sedang memujuk MP BN Sabah Sarawak beri Undi Tak Percaya pada Najib di Parlimen. Andai berjaya, MP BN di Semenanjung akan turut serta. Difahamkan Mahathir beri jaminan pada Ku Li rancangan ni boleh berjaya.

Sumber dalaman JPM akui kini Najib benar tersepit. Ibaratnya ke kanan disambar harimau, ke kiri dibaham buaya. Skandal 1MDB benar 'menyiksa' Najib Rosmah bila Sarawak Report mendedahkan email dan dokumen yang membuktikan penglibatan terus Najib Rosmah.

APA MOTIF MAHATHIR?

Seperti diakui sendiri Almarhum TGNA. Mantan PM paling lama berkuasa itu sangat licik. Bodohlah kita kalau masih terpedaya dengan 'strategi putar alam' si mamak tua tu. Ramai yang mudah lupa sapa pelopor amalan pemusatan kuasa, kronisma dan rasuah di negara ini? Mahathir orangnya.

Dia tak akan buat tanpa agenda kepentingan diri dan anak beranaknya. Mokhzani anaknya antara individu terkaya di Malaysia. Mirzan pemilik saham terbesar dalam syarikat arak terbesar di Asia. San Miguel. MB Kedah Mukhriz, juga memiliki aset bilion ringgit. Sayugia diingat, rancangannya agar Mukhriz jadi PM selepas Ku Li.

Ringkasnya, andai PKR juga terpedaya sesudah PAS masuk perangkap lebih awal, maknanya berjayalah projek serampang dua mata si tua laknat tu mahu menguburkan Pakatan dan meneruskan dominasi UMNO di Putrajaya.

Wallahu'alam

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger