Wednesday, February 15, 2012

PRU13 dijangka Jun

Mengikut firasat penulis, PRU13 mungkin akan diadakan selewat-lewatnya pada bulan September. Ada juga sumber dalaman UMNO yang dok kata hujung tahun ini. Kalau Disember tu mungkin tidak sebab bajet 2013 dibentang pada bulan Oktober. So, ikut perkiraan dangkal penulis, mungkin September. Kalau pengagihan 'Projek Beli Undi' melalui BR1M RM500 telah selesai sebelum Mei ni, tidak mustahil PRU13 boleh diadakan pada awal Jun ini kerana masa tu ialah cuti sekolah pertengahan tahun. Apa kata Anwar dalam konteks ni?

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim meramalkan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan lebih awal dari yang dijangkakan, sama ada pada Mei atau Jun ini.

Beliau berkata, pemimpin parti campuran pembangkang dalam Pakatan Rakyat semasa mesyuarat mereka baru-baru ini, menjangkakan pilihan raya umum diadakan pada bulan itu.

Katanya, mereka membuat jangkaan itu berdasarkan pada pelbagai bantuan yang diberikan kerajaan kepada rakyat bulan depan.

"Tetapi saya fikir ia akan diadakan lebih awal. Kenapa kerana saya boleh baca fikiran mereka kerana saya juga pernah antara salah seorang daripada mereka," katanya pada majlis "Sepetang dengan Anwar Ibrahim" di Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT), di Bangkok, malam tadi.

Penggal lima tahun kerajaan sekarang akan tamat pada Mac tahun depan. - Bernama

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger