Friday, September 23, 2011

Hanya orang Melayu tak beriman je undi UBN

Kita ni ngaku je Islam tapi tak pernah nak faham dengan apa yang diucapkan dalam DUA KALIMAH SYAHADAH. Hanya pada lidah saja mengaku "Tiada Tuhan Melainkan Allah dan Muhammad Rasulullah" tapi hakikatnya takde bezanya dengan orang-orang yang menyembah berhala dan seumpamanya.

Penulis bukanlah orang yang layak untuk membicarakan soal Tauhid Uluhiyyah dan Rububiyyah tapi sejak duduk dalam jamaah Islam PAS, banyak ilmu Islam yang penulis pelajari termasuk soal yang melibatkan 'Aqidah dan perkara-perkara yang merosakkannya.

Sayugia difahami bila mana seseorang itu mengakui dengan sebenar-benarnya bahawa Tiada Tuhan Melainkan Allah, bermakna orang itu meyakini (mengimani) bahawa;

1- Tiada sistem yang terbaik melainkan sistem Islam

2- Tiada undang-undang yang benar melainkan undang-undang Islam

3- Tiada cara hidup yang terbaik melainkan cara hidup Islam

4- Tiada sistem ekonomi yang adil melainkan sistem ekonomi Islam

5- Tiada politik yang benar melainkan politik Islam

6- Tiada sistem pemerintahan yang betul melainkan sistem pemerintahan Islam

... ringkasnya, sebagai Muslim, kita wajib menerima semua sistem Allah (Islam) tanpa sebarang alasan.

Apa yang penulis nak sentuh di sini ialah sistem politik yang diamalkan dalam negara selama ini. Sebab majoriti umat Melayu Muslim tanahair hari ni masih berpegang dan percaya kepada fahaman toghut peninggalan penjajah yang diteruskan oleh anak didiknya UMNO laknatullah.

Fahaman toghut itu ialah SEKULARISMA. Yaitu fahaman Kristian yang memisahkan agama daripada sistem politik dan pemerintahan negara. Fahaman sesat yang menjadi pegangan UMNO sejak dulu, kini dan selamanya itu telah mengenepikan Islam daripada sistem pemerintahan. Justeru undang-undang tertinggi negara selama ni bukannya Al Qur'an, sebaliknya Perlembagaan Persekutuan yang didraf oleh Suruhanjaya Reid British.

Tidak sesat lagikah namanya bila pemimpin UMNO dengan sengaja menolak Al Qur'an sebagai perlembagaan negara, malahan tidak pernah berusaha untuk menjadikan Al Qur'an sebagai perlembagaan menggantikan Perlembagaan Persekutuan yang sedia ada walaupun ada kuasa untuk berbuat demikian sejak dulu lagi. Bukan tu je, malah pemimpin UMNO begitu berani memperlekeh dan mempermainkan hukum Allah. Antara kata-kata sesat yang pernah diucapkan mereka ialah;

"Hukum Hudud tak sesuai dilaksanakan dalam negara kerana rakyat berbilang kaum dan agama"

"Kalau laksana Hudud, orang Islam akan mundur sebab tangan kudung dan tak boleh cari kerja"

"Kalau orang mencuri duit melalui internet, macamana nak cari saksi yang adil untuk laksanakan hukum potong tangan..."

... dan banyak lagi kenyataan pemimpin UMNO yang menyebabkan mereka boleh jatuh kafir kerana mempersendakan Hukum dan Undang-Undang Allah.

Dan yang paling bebal ialah ahli dan penyokong UMNO yang hanya tahu menganggukkan kepala saja dengan segala apa yang diucapkan oleh pemimpin mereka. Mereka tak sedar 'Aqidah Islam mereka juga boleh jadi rosak hanya dengan mengiyakan saja kata-kata seperti di atas.

Kesimpulannya, bila mana kita memberi undi pada UMNO BN dalam pilihanraya, bermakna kita bersetujulah dengan sistem pemerintahan sekular Kristian yang menjadi amalan kerajaan sejak merdeka lagi. Setuju bermaksud redha. Redha bererti kita percaya bahawa sistem pemerintahan sekular itu lebih baik daripada sistem pemerintahan Islam.

Akibatnya???

Jika kita meyakini sedemikian, maka rosaklah iman kita. Kalau tak sempat bertaubat, pendek kata mati sesatlah.

Justeru jangan dihairanlah jika masih ramai orang Melayu yang setia dengan UMNO. Sebab mereka sebenarnya bukan orang yang beriman walau masih melaksanakan 'ibadah fardhu.

Jangan lupa ketika menafsirkan ayat 159, Surah Al An'am (6), Almarhum Prof Dr Hamka dalam Kitab Tafsr Al Azhar menegaskan "Barangsiapa ada keyakinan dalam hati bahawa ada sistem lain yang lebih baik daripada sistem Islam, maka kafirlah mereka walau masih bersolat".

Wana'uzubillah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger