Saturday, October 24, 2009

Rampas Negeri Cara Gengster, Dah Perintah Pun Guna Samseng....

Rasuah, ugutan, mereka-reka bukti, fitnah, gengsterisme dan macam-macam lagi jenis jenayah terancang dan dilindungi merupakan perangai UMNO. UMNOlah yang jadi 'cikgu' kepada parti komponen BN dalam hal-hal sebegini. Mahkamah, Peguam Negara dan Polis digunakan untuk melindungi segala kekejian yang dilakukan.

Dahlah merampas Perak dari Pakatan Rakyat dengan cara paling keji dan tak bermaruah. Sekarang ni pulak dah jadi 'Kerajaan Haram' pun masih nak guna samseng di Dewan Undangan Negeri. Mengapa perlu takut kepada ADUN Pakatan Rakyat ? Yang nak upah 15 samseng untuk mengambil-alih tugas pengawal keselamatan di DUN tu buat apa ? Lepas tu 5 orang ADUN Pakatan Rakyat bukan Islam dijadikan sasaran utama ? Apa semuanya ini ?

Bak kata pepatah Melayu "Berani kerana benar, takut kerana salah". Itulah kalau dah bersalah walau dah jadi kerajaan pun masih dibayangi ketakutan akibat kesalahan sendiri. Si mamak yang jadi 'MB Haram Perak' ni bukan main lagi dia punya samseng. Bolehlah tunjuk samseng kerana dapat 'backup' Polis walaupun ramai anggota Polis sendiri pun dah meluat dengan perangai hang. Anggota Polis bawahan ini terpaksa ikut arahan pihak atasan. Apa nak buat... dah tugas lagipun iman tak sekuat mana kerana dah termakan duit rasuah.

Masa zaman Tunku dan Tun Razak dulu UMNO taklah sejahat ini walaupun tetap anti-Islam. Sejak zaman Mahathirlah UMNO semakin rosak dengan budaya kronisme, nepotisme, rasuah, penyelewengan dan gengsterisme. Sistem kehakiman negara mula jadi hancur pun di zaman si mamak tua ini. Pulak tu Mahathir jadi PM 23 tahun. Jadi barah 'kerosakan' UMNO ni memang dah tak boleh dirawat. Hanya tunggu kojol je.

Sebagai rakyat kita kena peka dengan apa yang berlaku dalam negara. Mahukah kita negara ini terus diperintah dengan cara Mafia. Dah berapa ramai orang yang tak berdosa menjadi mangsa politik dan kerakusan pimpinan UMNO.

1. Ustaz Ibrahim Libya dan 13 muridnya dibunuh dengan kejam dalam Peristiwa Memali.

2. Seorang aktivis PAS terbunuh setelah dikapak di Lubuk Merbau.

3. Mustakizah, seorang Eksekutif syarikat video yang berasal dari Muar, Johor dibunuh dan mayatnya dijumpai di tempat buang sampah. Mangsa dikatakan ada hubungan dengan Megat Junid.

4. Seorang duda berasal dari Kelantan dibelasah hampir mati kerana berkawan dengan anak Zahid Hamidi. Malah Zahid Hamidi sendiri menumbuk muka mangsa.

5. Altantuya Shaaribu mati dibunuh dan mayatnya diletupkan dengan C4. Memang terbukti ada hubungan dengan Najib. Adik Rosmah Mansor sendiri mengakui bahawa kakaknya terlibat dengan pembunuhan kejam ini.

6. Teoh Beng Hock (SU Politik kepada Exco Kerajaan PR Selangor) mati dibunuh sewaktu dalam tahanan SPRM. Pendedahan oleh Pakar Patologi Thailand bahawa 80% Teoh memang dibunuh.

........... dan banyak lagi jenayah yang melibatkan pemimpin UBN. Semuanya disenyapkan. Ini negara sapa ? Adakah Malaysia ini milik mutlak pemimpin UBN dan mereka bebas melakukan apa saja bentuk jenayah ?

Di manakah maruah dan harga diri kita sebagai rakyat ? Mereka jadi pemerintah kerana dipilih oleh rakyat. Kemudian mereka bebas melakukan apa saja. Lepas tu kita hanya berdiam diri dan terus-menerus memilih mereka.

Apakah selama ini minda dan hati kita dah mati sehingga langsung tak boleh nak menilai siapa yang layak dipilih sebagai pemimpin ? Dah terbentang di depan mata kita segala macam jenis jenayah yang dilakukan oleh mereka tapi kita terus juga undi mereka ?

Siapa yang bodoh dan bebal ? Mereka ataupun kita... ?

Selamat Pagi....

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger