Saturday, April 4, 2009

'Pembunuh Altantuya' Jadi PM Juga Akhirnya

Akhirnya segala 'teka-teki' selama ini terjawab. Ingatkan Tuanku Mizan akan 'taking action' sebagaimana yang pernah dia buat di Terengganu apabila tidak perkenan Idris Jusoh sebagai Menteri Besar.

Tak tahulah kita apakah sebab dan alasan Tuanku menerima perkenan Najib Razak sebagai PM keenam. Mulalah hati kecil ini merasakan ada sesuatu yang 'tak kena' telah berlaku sehingga Tuanku Mizan telah perkenan dan melantik Najib sebagai PM menggantikan Pak Lah pada hari semalam.

Adakah Tuanku telah 'disihirkan' oleh Najib sewaktu menerima mengadap anak Tun Razak pada hari Khamis lalu ? Tidak mustahil ianya boleh berlaku sebab Najib memang menggunakan khidmat seorang bomoh Hindu dari India yang dikenali sebagai 'Mr Ji'. Didedahkan Najib meminta tolong dengan bomoh iblis ini agar mendapat keselamatan dan kekal berkuasa. Mahathir pun sewaktu menjadi PM ada menggunakan khidmat bomoh yang 'sewaktu' dengan Mr. Ji ni.

Kita jangan lupa peristiwa Dato' Mazlan (ADUN Batu Talam) yang dibunuh dan dikerat 18 oleh Mona Efendy dan pasangannya. Heboh satu Malaysia seorang pimpinan UMNO Pahang mati dibunuh dengan kejam. Pimpinan UMNO yang ada sekarang bukan setakat sinonim dengan rasuah, skandal seks dan penyelewengan malahan hidup mereka juga tidak boleh dipisahkan dengan 'khidmat bomoh iblis'.

Apa Alasan Tuanku Mizan Menerima Perkenan Najib sebagai PM ?

Tuanku Mizan seorang yang educated, tegas dan beriman. Juga mendapat 'tarbiyyah' secara tidak langsung dari TG Haji Hadi sewaktu PAS memerintah Terengganu. Dan Tuanku sendiri yang meminta TG Haji Hadi menyampaikan Kuliyyah Mingguan di Istana. Di sudut 'aqlinya, adalah sukar dipercayai Tuanku Mizan begitu mudah untuk menerima perkenan Najib sebagai PM.

Ayuh, mari kita explore beberapa fakta berikut ;

1- Adalah mustahil Tuanku tidak tahu tentang penglibatan Najib dalam kes pembunuhan Altantuya.

2- Tuanku juga tahu tentang penyelewengan Najib dalam kes pembelian kapal selam Scorpene yang melibatkan RM500 juta wang rakyat dirompak sekelip mata.

3- Selaku pemerintah tertinggi Angkatan Tentera Malaysia, Tuanku juga tahu siapa sebenarnya yang mengarahkan bahan letupan C-4 dikeluarkan dari simpanan ATD untuk meletupkan mayat Altantuya.

4- Mustahil Tuanku tidak boleh mempertimbangkan rayuan yang dibuat oleh seluruh 81 orang MP Pakatan Rakyat melalui satu surat yang diutuskan ke Istana agar menangguhkan dahulu perlantikan Najib sebagai PM bagi membolehkan satu Suruhanjaya Bebas ditubuhkan untuk menyiasat segala tuduhan dan dakwaan terhadapnya. Jika didapati 'bersih', barulah layak untuk dilantik sebagai PM.

Persoalannya ?

1- Sebagai rakyat, adakah kita yakin Tuanku benar-benar 'suka' Najib sebagai PM sehingga berkenan melantiknya ?

2- Jika Tuanku tidak 'dipukau' oleh Najib, mungkinkah Baginda juga ada 'strategi politiknya' sendiri bagi mengelakkan sebarang kekerohan berlaku antara pihak istana dengan kerajaan yang memerintah ?

3- Adakah Tuanku 'mengharapkan' akan berlaku undi tak percaya terhadap Najib sebagai PM dalam Dewan Rakyat selepas ini ?

4- Mungkinkah pada fikiran Tuanku Mizan jika Najib dilantik sebagai PM secara tidak langsung akan menghancurkan UMNO itu sendiri ?

5- Adakah Tuanku memberi 'amaran keras' dan meletakkan 'syarat' yang mesti dipatuhi oleh Najib ?

Adakah Ini Bala' Daripada Allah ?

Di dalam Al-Qur'an dengan jelas Allah menyebut jika penduduk di sesebuah negara itu masih berdegil dan tidak mahu kembali kepada ajaran Islam yang sebenarnya serta menentang Islam, maka Allah akan melantik pemimpin yang sangat zalim sebagai satu peringatan kepada mereka. Jika penduduk itu masih berdegil juga, akhirnya Allah akan musnahkan seluruh penduduk negara itu dan gantikan dengan golongan manusia yang beriman dan bertaqwa.

Kita patut bersyukur kepada Allah kerana masih ada satu jama'ah Islam (PAS) yang berjuang untuk menegakkan Daulah Islamiyyah, menegakkan amar makruf dan menentang kemungkaran. Jika ditakdirkan tiada PAS sebagai sebuah jama'ah Islam yang syumul, rasanya dah lama bumi Malaysia ini 'dilingkupkan' oleh Allah dengan pelbagai bala' bencana. Kita jangan lupa apa yang berlaku di Acheh. Sekelip mata saja lebih 200 ribu nyawa terkorban.

Saya menyerulah kepada seluruh umat Islam dalam negara ini, kembalilah kepada Islam yang sebenar. Tinggalkan UMNO. Jangan kamu rosakkan 'AQIDAH hanya semata-mata kerana mahu pertahankan sebuah parti berfahaman Kristian (sekularisma) yang sesat dan menyesatkan orang lain.

Allah SWT hanya menerima Islam di kalangan hamba-Nya yang mendukung perjuangan Islam sebagaimana yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W.

Perlu diingat, hanya golongan manusia yang benar pegangan 'Aqidah Islam saja akan menyokong perjuangan menegakkan Daulah Islamiyyah.

Sokong UMNO/BN, confirm masuk Neraka (sila rujuk posting terdahulu).

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger