Friday, April 24, 2009

Dua Yang Tewas Pergi Umrah ?

Tak sangka rupanya ada juga pemimpin UMNO yang masih sedar yang mereka itu beragama Islam. Macamana tak pelik, sewaktu masih ada kuasa dan jawatan mereka lupa pasal pahala dan dosa. Apa yang penting ikut saja arahan ketua mereka. Tak kiralah arahan itu bercanggah dengan Islam atau sebaliknya. Arahan ketua mesti diutamakan demi menjaga kedudukan dan pangkat. Segala perintah dan larangan Allah pula dibakul sampahkan sebab 'iktikad mereka agama lain dan politik lain.

Bila dah kalah dalam pemilihan UMNO lalu, mereka ini mula 'insaf' dan pergi menunaikan Umrah dan Ziarah. Mohon petunjuk Allah kenapa mereka kalah dalam pemilihan tempohari. Mungkin juga mereka berdoa' di Raudhah semuga Allah menjatuhkan Najib dan rakan sekutunya yang sedang 'selesa' menjadi Menteri Kabinet.

Sebenarnya aku nampak Syed Hamid Albar bersama dengan anak lelakinya di Mesjid Nabawi. Secara kebetulan sewaktu mahu berlepas dari KLIA pada 20 April lalu, aku terserempak dengan si Arab jahiliyyah ni dekat surau KLIA. Ingatkan baru balik dari Umrah. Rupanya baru nak pergi dan sama penerbangan dengan aku. Sudah tentulah dia duduk First Class atau Business Class. Aku dan sahabat duduk dalam Economy Class. Kami terbang dengan pesawat B747 Saudi Arabian Airlines.

Seorang lagi ialah Ali Rustam. Tak pernah terserempak di Mesjid Nabawi. Aku dapat tahu si KM Melaka ini pergi Umrah daripada seorang kawan kepada sahabatku. Dia yang beritahu kami sewaktu bertandang ke tempat penginapan kami di Al Madinah Harmony Hotel.

Beginilah perangai pemimpin UMNO. Mereka akan jadi 'baik' dan nampak 'warak' bila berada di Tanah Haram. Ziarah makam Rasulullah S.A.W. dan berdoa di Raudhah. Begitu juga bila berada di Mekah. Bila balik ke Malaysia mereka akan jadi Muslim separuh dan selebihnya kafir.

Apa tidaknya. Islam mereka hanya pada solat, puasa, zakat dan haji saja. Yang lainnya ikut cara kafir. Bukan menuduh tapi itulah kenyataannya. Kalau mereka benar-benar Islam, sudah tentu mereka akan meninggalkan UMNO sebab parti itu berfahaman sekular yang memisahkan agama dengan politik. Fahaman sesat yang merosakkan 'aqidah.

Bila difikirkan memang tak salah lagi pemimpin UMNO ini serupa saja macam Abu Jahal dan Abu Lahab. Semua orang tahu si Abu Jahal dan Abu Lahab ini juga bertawaf di keliling Kaaba tetapi mereka menjadi penentang No.1 kepada dakwah Islamiyyah yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W.

Pemimpin UMNO pun pergi mengerjakan Umrah dan Haji serta bertawaf tapi menentang Allah dan ajaran yang dibawa oleh Rasulullah. Buktinya dah berapa lama UMNO memerintah negara tetapi masih tak mahu melaksanakan Undang-Undang Al-Qur'an dengan pelbagai alasan bodoh dan dangkal mereka. Confirm, memang pemimpin UMNO ini serupa saja dengan 2 orang 'Abu' ni.

Yang pasti UMNO sedang menuju kehancuran. Kita hanya tunggulah saja saatnya.

Adios.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger