Tuesday, April 14, 2009

Najib Dilucutkan Jawatan PM ?

Politik perkauman yang diamalkan oleh UMNO, MCA dan MIC kini sedang berada di penghujung jalan. MCA dan MIC masing-masing telah hilang sokongan apabila masyarakat Cina dan India beralih kepada Pakatan Rakyat. UMNO pula dikira masih 'beruntung' sikit sebab masih ramai lagi orang Melayu yang boleh diperbodohkan dengan propaganda lapuk 'Ketuanan Melayu'.

Yang pasti UMNO juga akan menuruti nasib sekutu rapatnya MCA dan MIC. Jika majoriti orang Melayu berjaya disedarkan dan mula faham tentang Islam yang sebenar, nescaya UMNO akan terus berkubur dan lenyap dari alam maya ini.

Perlu diingat banyak pihak yang tidak berpuashati sejak Najib mengumumkan barisan kabinet barunya. Bukan saja dari MCA dan MIC malahan dari pihak UMNO sendiri ramai yang 'marah'. Marah mereka ini bukanlah atas dasar mahu memperjuangkan kaum masing-masing tetapi lebih didorong oleh perasaan tamak, iri hati dan gila kuasa.

Benarlah kata Dato' Ismail Kamus "Kita bukan gila kuasa tapi nak ambil kuasa dari orang gila" sewaktu menjawab tuduhan ADUN BN yang mengatakan pembangkang gila kuasa dalam sidang DUN Selangor satu ketika dulu.

Ada sumber yang mengatakan Pak Lah sedang menyusun 'bala tenteranya' bagi memastikan Najib turun dari takhta No.1 dalam tempoh yang terdekat ini. Perlu diingat seramai 45 orang Ahli Parlimen yang sedia ada sekarang terdiri daripada 'panglima-panglima' Pak Lah. Ditambah pula dengan 31 Ahli Parlimen yang disebut oleh Anwar dulu telah bersetuju untuk bersama Pakatan Rakyat.

Kita yakin Pak Lah tidak akan 'duduk diam'. Dia perlu berbuat sesuatu bagi 'mengajar' Najib yang jelas telah memungkiri wasiatnya dengan tidak melantik Khairy sebagai Menteri Penuh jika menang Ketua Pemuda. Pak Lah juga tahu 'si mamak tua nyanyuk' yang baru masuk semula UMNO itulah yang menasihatkan Najib agar tidak lantik Khairy. Dendam peribadi kerana anaknya Mukhriz kalah dalam merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Pak Lah dan Khairy mesti bergabung tenaga bagi memastikan 'Dinasti Najib - Mahathir' segera berkubur. Khairy juga kena bertindak membuat 'counter attack' terhadap Najib dan kuncu-kuncunya. Bongkar dan dedahkan segala penyelewengan dan rasuah mereka samada dalam kerajaan atau sewaktu pemilihan UMNO baru-baru ini. Khairy sendiri tahu bukan setakat dia seorang saja yang 'tabur duit' malahan semua calon yang bertanding dalam pemilihan tersebut juga menabur wang untuk menang. Termasuklah Mukhriz sendiri.

Jika dalam Matematik 1 + 1 = 2 tetapi dalam kiraan politik 1 + 1 = 5. Segala kemungkinan boleh terjadi. Nobody can't decide it.

Jika 45 MP 'orang Pak Lah' ditambah dengan 31 MP yang disebut oleh Anwar dan 82 MP Pakatan Rakyat mengusulkan 'Undi Tidak Percaya Terhadap Najib Sebagai PM" dalam sidang Dewan Rakyat bulan Jun ini, maka secara automatik jawatan Najib sebagai PM terlucut. Ini tidak mustahil boleh berlaku sebab kesemua 158 MP ini ada alasan untuk berbuat demikian terhadap Najib. Alasan yang paling kukuh berkaitan penglibatan Najib dalam kes pembunuhan Altantuya. Seluruh dunia dah tahu memang Najib dan bininya terlibat. Hanya di Malaysia saja fakta kes ini 'disembunyikan'.

Sejak dari hari pertama dilantik sebagai PM, kredibiliti Najib sudah jatuh. Belum pernah berlaku dalam sejarah Malaysia di mana PM yang baru dilantik telah 'dilanyak' dengan pelbagai isu penyelewengan dan jenayah. Lebih memalukan apabila Najib disebut sebagai PM yang pengecut, lemah dan dibayangi oleh Mahathir.

Dankita sendiri boleh melihat 'riak wajah' Najib yang tidak ceria walaupun sudah ditabal sebagai orang No.1 negara. Sewaktu istiadat angkat sumpah barisan kabinetnya, jelas sekali wajah Najib dan Rosmah murung seolah-olah sedang menanggung seribu 'penderitaan' yang tiada penghujungnya. Mungkin inilah balasannya akibat dosa 'membunuh' Altantuya. Mungkin juga roh Altantuya sentiasa menghantui hidup mereka berdua.

Adakah UMNO dan BN semakin kuat ?

Politik perkauman sudah lapuk dan ketinggalan zaman. Hanya masyarakat Melayu saja yang masih berada di takuk lama kerana mempercayai ajaran 'khurafat' UMNO yang mengatakan "Hanya UMNO saja boleh memerintah".

Masyarakat Cina dan India telah berjaya 'membebaskan' diri mereka dari kepompong politik sempit ini. PRU12 dan PRK 7 Mac membuktikan pengundi Cina dan India mahukan sebuah kerajaan yang bersih, adil dan saksama terhadap semua kaum dalam negara ini. Penampilan gabungan Pakatan Rakyat dalam PRU12 yang lalu telah membuka mata dan minda pengundi muda Melayu dan majoriti masyarakat Cina dan India dalam negara. Mereka melihat Pakatan Rakyat berjuang untuk seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama.

Lebih mengujakan apabila masyarakat Cina dan India sudah mula faham tentang Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Terbukti dalam PRK P059 Bukit Gantang apabila para petugas PAS pergi menemui pengundi Cina dan India dan dijawab oleh mereka "Awak tak payah kempen kami. Orang Cina dan India mesti sokong PAS. Yang patut awak kempen ialah orang Melayu yang sokong UMNO sebab mereka tak faham Islam. Kasi cerita sama mereka pasal Islam yang betul."

Sebenarnya UMNO/BN hanya menunggu waktu untuk rebah dan lenyap dari bumi ini. Perpecahan dalam UMNO dan perbalahan antara parti komponen BN semakin ketara hari ini sejak Najib jadi PM. Ditokok lagi dengan tindakan TPM Muhyiddin Yasin membidas kenyataan pemimpin MCA dan MIC yang menyuarakan rasa tidak puashati disebabkan terlampau sedikit wakil mereka dalam kabinet Najib.

Apa yang berlaku ini sebagai membuktikan betapa kemelut 'persengketaan' antara UMNO, MCA dan MIC sudah sampai ke kemuncaknya. Jika ini tidak ditangani secara bijak oleh Najib, BN akan hancur sama-sekali dalam PRU13 akan datang. Memang inilah saat yang dinantikan oleh rakyat Malaysia yang dahagakan keadilan.

Akhirnya dimakbulkan oleh Allah SWT doa' orang PAS melalaui Solat Hajat selama ini yang memohon agar UMNO dan BN berpecah-belah dan bertelagah sesama sendiri.

Kezaliman pasti musnah. Keadilan akan tertegak jua akhirnya.

Jazakallah.

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger