Sunday, March 18, 2012

Bila anak murtad, baru nak sedar siapa UMNO?

Mungkin tajuk yang dipilih ni agak keras bunyinya tetapi itulah hakikat sebenar yang berlaku pada majoriti orang Melayu tanahair hari ini. Natijah daripada fahaman jahiliyyah (sekularisma) peninggalan penjajah anutan mereka selama ini, ianya menyumbang kepada kelansungan penguasaan kuasa UMNO secara dominan sejak merdeka.

Sepanjang tempoh lebih 52 tahun UMNO mengetuai BN dalam kerajaan, kehidupan rakyat khususnya Melayu bukan semakin terbela malah yang berlaku sebaliknya. Kerosakan akhlak di kalangan remaja Melayu menjadi-jadi hingga ke peringkat terbabit dengan zina, sumbang mahram dan jenayah bunuh. Pergaulan bebas dah menjadi tatacara hidup mereka mutakhir ini.

Kemuncak pada segala kecelakaan ini ialah murtad sebagaimana yang pernah didedahkan oleh Mufti Perak dalam ucapannya di Universiti Petronas beberapa tahun lalu. Tan Sri Harunssani mendedahkan, berdasarkan maklumat yang diterima, lebih 200 ribu orang Melayu telah murtad.

Ada satu kes murtad berlaku yang membabitkan anak gadis seorang guru agama pada penghujung 90an dulu. Guru agama itu orang kuat UMNO hingga pernah satu ketika beliau menghalang satu program ceramah PAS di kampungnya. Namun, bila anak perempuan kesayangannya sendiri murtad masuk Kristian dan gagal diselamatkan disebabkan peruntukan yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan peninggalan Inggeris ada menyebut "Warganegara yang berumur 18 tahun dan ke atas bebas menganut dan mengamalkan ajaran agama pilihannya...", akhirnya pesara guru agama itu sedar yang UMNO memang parti syaitan. Akhirnya beliau mengambil keputusan menyertai PAS.

Apakah orang Melayu UMNO mahu tunggu anak sendiri murtad, kemudian baru nak sedar?

No comments:

Mangsa Kerakusan dan Kezaliman UMNO

mangsa kezaliman
bn
Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger